loader image

جستجو

Predicting the increase in the budget deficit of the US government1

واشنگتن فری بیکن:
پیش‌بینی افزایش کسری بودجه دولت آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن فری بیکن» در یادداشت اخیر خود به پیش‌بینی افزایش کسری بودجه دولت آمریکا پرداخت و نوشت: دلیل آن برنامه بایدن برای بخشودگی وام‌های دانشجویی برای میلیون‌ها آمریکایی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن فری بیکن در یادداشت اخیر خود نوشت: ‌به‌دنبال اقدام جو بایدن مبنی بر بخشش وام‌های دانشجویی، کسری بودجه آمریکا به میزان 562 درصد افزایش یافت.

بر اساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا که روز جمعه منتشر شد، کسری بودجه ماهانه فدرال نسبت به سپتامبر سال گذشته، 562 درصد افزایش یافته است که دلیل آن عمدتاً به خاطر طرح بخشودگی وام‌های دانشجویی توسط جو بایدن است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کسری بودجه فدرال به طور خاص در آخرین ماه سال مالی 2022 افزایش یافت و دلیل آن برنامه بایدن برای بخشودگی وام‌های دانشجویی برای میلیون‌ها آمریکایی بود.

اقدامی که بنا به پیش‌بینی «مدل بودجه پن وارتون» بیش از یک تریلیون دلار برای مالیات‌دهندگان هزینه خواهد داشت.

بایدن روز جمعه از دولت خود به دلیل کاهش کسری بودجه به 4/1 تریلیون دلار از سال گذشته تاکنون، تمجید کرد، هرچند که دفتر بودجه کنگره این کاهش را به توقف هزینه‌های مربوط به دوران همه‌گیری کووید-19 و افزایش مالیات بر درآمد نسبت داد.

بایدن همچنان ادعا می‌کند که اقتصاد آمریکا بسیار قوی است. این در حالی است که تورم در این کشور در حال افزایش و نزدیک به رکود اقتصادی است.

«مایا مک گینیاس» -رئیس کمیته بودجه فدرال- روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: کل کاهش کسری بودجه بین سال‌های 2021 و 2022 را می‌توان به پایان کووید-19 نسبت داد، نه به تجدید دوره مسئولیت مالی.

در واقع، اگر دولت بایدن تصمیم به اجرای یک طرح تورم‌‌زا، پرهزینه مبنی بر بخشش بدهی‌های دانشجویی در ماه آگوست نمی‌‌گرفت، کسری بودجه تقریباً 400 میلیارد دلار کمتر می‌‌شد.