loader image

جستجو

Prediction of Iran's presidential visit to Syria33

جروزالم پست:
پیش‌بینی سفر ریاست‌جمهوری ایران به سوریه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» در مطلب تازه خود به بررسی پیش‌بینی سفر ریاست جمهوری ایران به سوریه،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه جروزالم پست در مطلب تازه خود به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: «ابراهیم رئیسی» -رئیس‌جمهور ایران- قرار است این هفته به سوریه سفر کند. این یک سفر بزرگ برای نظام سوریه خواهد بود که در ماه‌های اخیر اقدامات سنگینی را در ارتباط با کشورهای منطقه و روسیه انجام داده است. ‌

به‌عنوان مثال، وزیر خارجه سوریه به یک جهانگرد تبدیل شده است و به تونس، مصر، اردن و کشورهای دیگر می‌رود.

سوریه با کشورهای خلیج‌فارس و روسیه دیدار کرده است. اکنون ایران حمایت خود را از دمشق نشان خواهد داد. این برای سوریه که می‌خواهد به اتحادیه عرب بازگردد، مهم است.

«بشار اسد» -رهبر نظام سوریه- در سفری غیرمنتظره در سال 2022 با ]آیت‌الله[ خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی دیدار کرد. اسد همچنین در سال 2019 از ایران دیدن کرد که یکی از معدود سفرهای او به خارج از کشور از زمان آغاز جنگ سال 2011 بود.

سفر رئیس‌جمهور ایران به این منظور است که ایران تلاش کند تا نشان دهد چگونه پس از توافق با سعودی‌ها در پکن، می‌تواند تمرکز خود را از یمن به سوریه و لبنان تغییر دهد.

وزیر امور خارجه ایران اخیرا در عمان و لبنان حضور داشت. او در لبنان به سمت جنوب به مرز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) رفت تا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را تهدید کند.

در همین حال، رئیس‌جمهور عراق در ایران بود که رهبری ایران نیروهای آمریکایی در عراق و خلیج‌فارس را تهدید کرد.

رسانه‌های منطقه پیگیر سفر رئیس‌جمهور ایران هستند. این اولین سفر یک رهبر ایران به این کشور عربی در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود.

سفر ‌‌ریاست‌جمهوری ایران در حالی انجام می‌شود که ایران همچنان به صادرات سلاح از طریق عراق و سوریه به لبنان ادامه می‌دهد.

ایران می‌خواهد نیروهای آمریکایی را از سوریه و عراق خارج کند تا یک جاده بی‌رقیب به سمت دریا ایجاد کند. ایران از سوریه برای تهدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استفاده می‌کند.

ایران در گذشته تلاش کرده است تا پدافند هوایی و سایر تسلیحات به سوریه ارسال کند.

سوالی که در سفر ریاست‌جمهوری ایران مطرح می‌شود این است که آیا توافقنامه‌های دوجانبه جدیدی امضا خواهد شد، آیا ایران تلاش خواهد کرد تا سلاح‌های بیشتری را جابجا کند و چه پیامدهای دیگری در پی خواهد داشت؟ سوریه نیز در تلاش برای آشتی با ترکیه است.