loader image

جستجو

The progress of Yemen's drone industry

کویینسی:
پیشرفت صنعت پهپادی یمن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در مقاله‌ای با اشاره به پیشرفت صنعت پهپادی یمن، عنوان کرد: حوثی‌ها پهپادهایی را تقریباً در تمام جنبه‌های سرویس‌های امنیتی و نیروهای مسلح خود،وارد کرده‌اند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در مقاله‌ای به‌قلم «مایکل هورتون» نوشت: تکثیر پهپادهای ارزان اما موثر حتی به گروه‌های مسلح کم‌پیچیدگی نیز اجازه می‌دهد که ویرانی به بار آورند.

یمن با یک حلقه نابودکننده‌ پهپادها مواجه است که برای بسیاری از کشورها منادی اتفاقات آینده است.

انتشار سریع فناوری پهپاد فرصت‌های بی پایان جدیدی را برای گروه‌های غیردولتی، نزدیک به دولت و تروریست‌ها برای حمله به دولت‌ها، رقبا، زیرساخت‌ها و منافع تجاری ارائه می‌دهد.

در حالی که شورشیان حوثی یمن در حال حاضر پهپادهای پیشرفته‌تری را نسبت به سایر رقبای داخلی خود در اختیار دارند، با گسترش فناوری و دانش در میان رقبای آن‌ها، این به آرامی در حال تغییر است.

بنابراین، حوثی‌ها ‌‌به‌زودی دفاع در برابر حملات پهپادهای رقبای خود را دشوارتر خواهند یافت. آن‌ها و متأسفانه غیرنظامیان یمنی در یک حلقه نابودی پهپادها گرفتار خواهند شد.

جنگ اوکراین باعث توسعه و استقرار سریع پهپادهای ارزان‌قیمت و مرگبار شده است.

پس از «بهار عربی» 2010، یمن از یک حالت خلا قدرت به یک کشور شکست خورده تبدیل شد، وضعیتی که بعید است به این زودی‌ها از آن خارج شود.

باندهای مسلح که حمل و نقل تجاری در جاده‌های یمن را پایش می‌کنند، از پهپاد برای ردیابی و ارزیابی محموله‌های ارزشمند قبل از توقیف آن‌ها استفاده می‌کنند.

در همین حال، حوثی‌ها پهپادهایی را تقریباً در تمام جنبه‌های سرویس‌های امنیتی و نیروهای مسلح خود، حتی برای ردیابی افراد و جمع‌آوری شواهدی که بعداً برای باج‌گیری افراد مورد علاقه استفاده می‌شود، وارد کرده‌اند.

برای حوثی‌ها، برنامه‌های موشکی و پهپادی آن‌ها، که هر دو با کمک ایرانی‌ها انجام می‌شوند، مهمترین اولویت نظامی آن‌هاست.

این توانایی برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی در عربستان است که این کشور را تشویق کرده است تا وارد مذاکرات دوجانبه با حوثی‌ها شود.

عربستان نمی‌تواند برنامه بلندپروازانه 2030 خود را در صورت وجود تهدید مداوم حمله هوایی از سوی همسایه جنوبی پرجمعیت خود اجرا کند.

پهپادها نه تنها به حوثی‌ها اهرمی در خارج از کشور می‌دهد، بلکه در داخل کشور نیز موفق شده‌اند دولت بین‌المللی به رسمیت شناخته‌‌شده یمن را از صادرات نفت بازدارند.

با این حال، رقبای حوثی‌ها ‌‌به‌سرعت در حال توسعه قابلیت‌های پهپادی خود هستند.