loader image

جستجو

The progress of Israeli-American intelligence cooperation after the attack of Hamas

سایفر بریف:
پیشرفت همکاری اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا پس از حمله حماس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «سایفر بریف» در گزارش تازه خود از پیشرفت همکاری اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا پس از حمله حماس، خبر داد و اعلام کرد: برای جوامع اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، چالش کلیدی مجموعه‌ای، کشف نقشه‌ها و نیات حزب‌الله است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه سایفر بریف در گزارش تازه خود به‌قلم «مارک پولیمتروپولوس» خبر داد: پس از حمله تروریستی ماه گذشته حماس، واضح است که شین‌بت، موساد و اطلاعات نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کمک می‌کنند تا جنگ را به شیوه ای هوشمندانه و سریع پیگیری کنند.

«دیوید بارنیا» -مدیر موساد- در حال سفر به منطقه با تمرکز بر مذاکرات گروگان‌گیری است. او اکنون نقش کلیدی برای دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  دارد. رونن بار، رئیس شین‌بت نیز هفته گذشته در مصر بود.

همه افراد مرتبط با حماس، از جمله رهبری سیاسی در مناطقی مانند قطر، اکنون توسط شین‌بت و موساد هدف قرار گرفته‌اند.

پشتیبانی اطلاعاتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  از ارتش در غزه افزایش یافته است که شامل کشتار سیستماتیک اهداف با ارزش حماس است.

اطلاعات آمریکا اکنون به بازی بازگشته است. اطلاعات آمریکا نیز بسیج شده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا اساساً هدف حماس را به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  واگذار کرده بود، زیرا ما فکر می‌کردیم شین‌بت حماس را تحت پوشش قرار داده است.

اما اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  شکست خورد و ما کور ماندیم. با این حال، آمریکا نیز خود را بالا کشیده و گزارش‌ها به حالت جمع‌آوری بازگشته است.

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا اطلاعات سیگنال‌هایی را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد حماس از بیمارستان الشفا به‌عنوان گره فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پشتیبانی جامعه اطلاعاتی آمریکا از ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) شامل یک پهپاد «ام‌کیو-9» است که برای اهداف بازیابی گروگان‌ها بر فراز غزه پرواز می‌کند.

تمرکز کوتاه‌مدت هر دو جامعه اطلاعاتی در اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و آمریکا بر شناسایی مکان و بازیابی گروگان‌ها باقی خواهد ماند.

بزرگترین نگرانی راهبردی در دنیای اطلاعاتی، دورنمای تشدید تنش در منطقه است.

به این ترتیب، همه نگاه‌ها در دنیای اطلاعاتی به مرز شمالی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  با لبنان است.

شکی نیست که پنتاگون نگران است. اگر اتفاقی بیفتد احتمالاً آمریکا در حمله به اهداف حزب‌الله شرکت خواهد کرد.

به این ترتیب، برای جوامع اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، چالش کلیدی مجموعه‌ای، کشف نقشه‌ها و نیات حزب‌الله است.

برای آمریکا، نیروهای نیابتی ایران در سوریه و عراق، به همان اندازه مهم است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، پنتاگون ناامید است.

بنابراین، جامعه اطلاعاتی آمریکا بر روی جمع‌آوری تصمیم‌گیری‌های ایران و اقداماتی که در مقابل نمایندگان خود انجام خواهند داد متمرکز خواهد بود.