loader image

جستجو

Preconditions for normalization of relations with Israel

هاآرتص:
پیش‌شرط‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود به بررسی موضوع پیش‌شرط‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت خود به‌قلم «زوی بارل» نوشت: بایدن قصد جدایی از غرب آسیا را داشت، اما واقعیت جدید نیازمند یک سیاست عملی است.

محور آمریکا، عربستان و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مرکز سفر او به منطقه ماه آینده قرار خواهد گرفت.

پیش از سفر «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- به غرب آسیا که انتظار می‌رود در ماه آینده انجام شود، یک توافق دوربرد پیچیده در انتظار موقعیت آمریکا در منطقه در برابر روسیه و چین است.

برخلاف معامله قرن ترامپ و توافقنامه‌های آبراهام، بایدن یک چشم‌انداز ارائه نمی‌دهد، بلکه پیله‌ای از منافع را ارائه می‌دهد که نیازمند سیاست عملی است.

بایدن دوران تصدی خود را با اعلام قصد جدایی از منطقه آغاز کرد. این امر در عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق، در عدم علاقه آشکار به درگیری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین، در نمایش قدرت علیه بن سلمان، در توقف قرارداد 35 هاآف با امارات، در مجازات مصر برای نقض حقوق بشر اردوغان و سردی نسبت به بنیامین نتانیاهو منعکس شده است.

در عرض یک سال او خود را در یک واقعیت جدید می‌یابد که وی را ملزم به بازسازی همه این روابط می‌کند.

همه این‌ها در حالی است که هنوز مشخص نیست توافق هسته‌ای با ایران امضا می‌شود یا خیر، و اگر امضا شود چه زمانی است و احتمالاً بدون استراتژی جایگزین در صورت به نتیجه نرسیدن برجام، برنامه چه خواهد بود.