loader image

جستجو

Biden's serious challenge to the right-wing power in Israel

آکسیوس:
چالش جدی بایدن با قدرت گرفتن راستگراها در اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آکسیوس» در گزارش تازه خود اعلام کرد: دولت بایدن پیش از نیز به‌شدت با هرگونه اقدام یکجانبه اسرائیل که می‌تواند تلاش‌ها برای مذاکره درباره راه‌حل دو کشوری را مختل کند، مخالفت کرده بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه آکسیوس در گزارش تازه خود اعلام کرد:  دولت بایدن درباره اعطای مسئولیت‌های جدید به «بزالِل اسموتریچ» -وزیر داراییِ به‌شدت راستگرای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در رابطه با ساکنان کرانه باختری، به‌شدت هشدار داد.

مساله اینجاست که بنیامین نتانیاهو باید در هفته‌های آینده درباره چگونگی اجرای توافقنامه مربوط به تشکیل دولت ائتلافی تصمیم بگیرد.

در این بین امکان دارد اسموتریچ، وزیر دارایی فعلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را که یک شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی است و از ایده الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حمایت می‌کند، ‌به‌عنوان مسئول جدید دو واحد نظامی مربوط به مناطق شهری در کرانه باختری انتخاب کند.

دولت بایدن پیش از نیز به‌شدت با هرگونه اقدام یکجانبه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که می‌تواند تلاش‌ها برای مذاکره درباره راه‌حل دو کشوری را مختل کند، (از جمله توسعه شهرک‌سازی‌ها و الحاق) مخالفت کرده بود.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی)هرگز به طور رسمی بخش‌هایی از کرانه باختری را ضمیمه نکرده است.

شهرک‌های اسرائیلی که بسیاری از جامعه بین‌الملل آن‌ها را بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌دانند. در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته‌اند، اما جایگاهی مشابه شهرهای داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ندارند و بسیاری از خدمات خود را از وزارت دفاع و ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دریافت می‌کنند.

اسموتریچ و حامیانش در لابی شهرک‌نشینان سال‌ها تلاش کرده‌اند تا وضعیت شهرک‌ها را «عادی» کنند و آن‌ها را شبیه شهرک‌ها و شهرهای داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کنند.

انتقال مقامات از ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به وزارتخانه‌های غیرنظامی گام بزرگی در این راستا خواهد بود.