loader image

جستجو

Ukraine, Kiev -  October 12, 2022 3 soldiers of the foreign legion in Ukraine pay homage to one of their killed in action. A small flag with the name of the dead soldier is planted in the main square

کویینسی:
چرا آمریکا باید برای آتش‌بس در اوکراین فشار بیاورد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در مقاله‌ای به بررسی این سوال پرداخت که چرا آمریکا باید برای آتش‌بس در اوکراین فشار بیاورد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده کویینسی مقاله‌ای به‌قلم «جک اف متلاک جونیور» منتشر کرد که در آن آمده است: چهار رویداد اخیر، جنگ در اوکراین را در مسیری کاملاً خطرناک‌تر قرار داده است:

الحاق چهار استان دیگر اوکراین به روسیه، راه‌حل‌های مصالحه‌ای را که قبلاً امکان‌پذیر بود، از بین برده است.

1.حملات مخرب به هر دو خط لوله جریان شمالی، بازگرداندن روسیه را به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی انرژی آلمان، در کوتاه‌مدت غیرممکن می‌کند، حتی اگر جنگ در اوکراین به‌طور معجزه‌آسایی پایان یابد.

2.حمله اوکراین به پل کریمه، به روسیه بهانه‌ای برای تشدید حملات به اهداف غیرنظامی اوکراینی داد.

3.حملات تلافی‌جویانه روسیه به اهداف غیرنظامی مسلماً بیش ازآنچه اوکراین می‌تواند به روسیه وارد کند، به اوکراین آسیب می‌رساند.

4. توجه به احساسات برانگیخته‌شده از جنگ و جنایات آن، اوکراین، حتی با حمایت ناتو، نمی‌تواند یک کشور باثبات و کارآمد در تمام مرزهایی که در سال 1991 به ارث برده است، ایجاد کند.

اگر اوکراین تلاش کند این سرزمین‌ها را با زور پس بگیرد و از سوی آمریکا و ناتو تشویق و حمایت شود، روسیه (و نه‌فقط پوتین) به‌احتمال‌زیاد به‌عنوان عمل متقابل، اوکراین را نابود خواهد کرد.

ما آمریکایی‌ها فقط می‌توانیم مقاومت دلاورانه اوکراینی‌ها در برابر تهاجم روسیه را تحسین نموده و افتخار کنیم که توانسته‌ایم از دفاع آن‌ها، حمایت کنیم. هر کاری که ممکن است باید انجام شود تا از اینکه اوکراین به‌عنوان یک کشور مستقل باقی می‌ماند، اطمینان حاصل شود؛ اما این بدان معنا نیست که اوکراین باید تمام سرزمینی را که در سال 1991 به ارث برده بود، باز پس گیرد. درواقع، با توجه به احساسات برانگیخته‌شده از جنگ و آنچه قبل از آن تغییر خشونت‌آمیز دولت در سال 2014 رخ داد که بسیاری از روس‌ها آن را کودتای سازمان‌دهی‌شده آمریکا را در نظر گرفتند، احتمالاً در برخی از مناطق، مردم در برابر بازگشت به کنترل کی‌یف مقاومت می‌کنند.

برخی استدلال خواهند کرد که آمریکا موظف است از هر آنچه رهبران اوکراین خواستار آن هستند، حمایت کند؛ زیرا آن‌ها بهتر صلاح خود را می‌دانند.

نه، آن‌ها بهتر از همه نمی‌دانند که چه چیزی به نفع امنیت مردم آمریکاست و این باید دغدغه اصلی هر دولت آمریکا باشد. همچنین ممکن است آن‌ها تحت استرس جنگ، بهترین قاضی در مورد منافع نهایی امنیتی خود نباشند.

موقعیت اروپا در زمستان پیش‌رو، به دلیل کاهش شدید تجارت با روسیه به‌ویژه در مورد انرژی، به‌شدت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

مردم اروپا به‌طورجدی آمریکا را به خاطر سیاست‌هایی که باعث افزایش تورم و رکود اقتصادی و به‌خصوص ضعیف شدن ارز آن‌ها در برابر دلار می‌شود، سرزنش می‌کنند؛ تحریم‌های آمریکا بر روسیه، ازنظر بسیاری به‌عنوان تلاش‌های خودخواهانه برای تسلط بر اروپای غربی تلقی خواهد شد.

تنها راه عملی برای توقف واقعی درگیری، توافق بر سر آتش‌بس خواهد بود. این برای اوکراینی‌ها دشوار است، زیرا آن‌ها در حال آزادسازی برخی از سرزمین‌های اشغالی هستند، اما واقعیت این است که اگر جنگ ادامه یابد، روسیه بیش از آن‌که اوکراین بتواند بدون خطر جنگ گسترده‌تر به روسیه آسیب برساند، می‌تواند به اوکراین آسیب برساند. آمریکا به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی تسلیحات اوکراین، باید اوکراینی‌ها را تشویق کند که با آتش‌بس موافقت کنند. آمریکا به‌عنوان حامی تحریم‌های تنبیه‌کننده علیه روسیه، باید از اهرم فشار خود برای ترغیب این کشور به منظور موافقت با مذاکرات واقعی در طول آتش‌بس استفاده کند.