loader image

جستجو

Why do the Israelis predict the end of their government1

آنتی‌وار:
چرا اسرائیلی‌ها پایان دولت خود را پیشگویی می‌کنند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آنتی وار» در گزارش تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا اسرائیلی‌ها پایان دولت خود را پیشگویی می‌کنند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه آنتی‌وار در گزارش خود به‌قلم «رمزی بارود» نوشت: درست است که صهیونیسم یک ایدئولوژی سیاسی مدرن است که از دین، برای دستیابی به اهداف خاص استعماری در فلسطین سوء‌استفاده کرده است، اما طبق پیشگویی‌ها، همچنان حیات این دولت در گروی رابطه با سایر گروه‌ها، به ویژه گروه‌های  مسیحی در فلسطین است.

موضوع پیشگویی‌های مذهبی و محوریت آن‌ها در اندیشه سیاسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پس از اظهارات« ایهود باراک»  -نخست‌وزیر سابق این کشور- در مصاحبه اخیر با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، بار دیگر برجسته شد. باراک که یک سیاستمدار «مترقی» شناخته می‌شود و زمانی رهبر حزب کارگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود، ابراز نگرانی کرد که دولت یهود قبل از هشتادمین سالگرد تأسیس آن در سال 1948 تجزیه شود.

مانند باراک، اظهارات نتانیاهو در قالب ترس از آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و تهدید وجودی بیان شد.

تفاوت بین اظهارات باراک و نتانیاهو کاملاً ناچیز است، دیدگاه‌های اولی ظاهراً تاریخی و دومی در کتاب مقدس است.

در واقع، پیشگویی‌های مربوط به فلسطین و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پدیده جدیدی نیست. فلسطین با کمک بریتانیا، آن هم بر اساس چارچوب‌های مرجع کتاب مقدس، توسط صهیونیست‌ها مستعمره شد. محل زندگی ساکنان آن بر اساس ارجاعات کتاب مقدس به احیای پادشاهی‌های باستانی و بازگشت مردمان باستان به سرزمین موعود ظاهراً برحق خود، توسط شهرک‌نشینان صهیونیست اشغال شد.

آخرین پیش‌بینی‌ها در مورد آینده نامشخص اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مبتنی بر منطق دیگری است. از آن‌جایی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همیشه خود را به‌عنوان یک کشور یهودی تعریف کرده، آینده آن بیشتر به توانایی در حفظ اکثریت یهودی در فلسطین تاریخی مرتبط است.

البته، همزیستی در یک دولت دموکراتیک واحد، همیشه یک امکان خواهد بود.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی)برای مدت طولانی به‌عنوان یک دولت یهودی وجود نخواهد داشت. اگر به طور دقیق از نظر جمعیتی صحبت کنیم، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دیگر یک کشور با اکثریت یهودی نیست. تاریخ به ما آموخته است که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان می‌توانند به طور مسالمت‌آمیز همزیستی و به طور جمعی رشد کنند، همانطور که این کار را هزاران سال در سراسر غرب آسیا انجام داده‌اند. در واقع، این یک پیشگویی است، حتی یک پیشگویی، که ارزش تلاش برای آن را دارد.