loader image

جستجو

Why is Israel afraid of Palestinian funerals

فارن پالیسی:
چرا اسرائیل از مراسم تشییع فلسطینیان می‌­ترسد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در مطلب تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا اسرائیل از مراسم تشییع فلسطینیان می‌ترسد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در مطلب تازه خود به‌قلم «انچال وهرا» نوشت: «آنتون ابوعاقله» از افسران پلیس اسرائیلی خواهش کرد که از ضرب و شتم تابوت خواهرش در بیت­المقدس شرقی دست بردارند. اما پلیس او را نادیده گرفت.

ده‌ها هزار نفر در 13 می برای بزرگداشت این روزنامه‌نگار کهنه‌کار، که کشته شدن او دو روز قبل به اعتراض بین‌المللی منجر شد، گرد هم آمده بودند.

ویدئویی از جسد او به صورت رو به زمین در روز مرگش در فضای مجازی پخش شده بود و در حالی که شاهدان عینی می­گفتند او در اثر شلیک تک‌تیرانداز اسرائیلی کشته شده، اما دولت یهود احتمال داد که او در جریان درگیری توسط فلسطینیان مورد اصابت قرار گرفته باشد.

مقامات اسرائیلی بعداً ادعا کردند که پلیس به نفع خانواده او عمل کرده است.

مراسم تشییع جنازه شخصیت­های سیاسی اغلب نقطه‌ عطف در مناطق درگیری جهان است. شیرین ابوعاقله نه تروریست بود و نه مخالف.

با این حال، پس از مرگ او، این روزنامه‌نگار کهنه‌کار که نزدیک به سه دهه درگیری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین را پوشش می‌داد، به نماد فلسطینی تبدیل شد و به نظر می‌رسید که مقامات اسرائیلی با تشییع جنازه او به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویی وی تهدیدی برای امنیت آن­هاست.

به نظر می­رسد اقدامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله نشان می­دهد که این دولت بیشتر نگران تأثیر طولانی‌مدت تشییع جنازه عمومی بزرگ نمادهای فلسطینی است تا واکنش احتمالی گروه­های حقوق بشر و جامعه بین­المللی.

اعضای جامعه جهانی اقدامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای برهم زدن جمعیت در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله را محکوم کردند.

«آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- در بیانیه‌‌­ای مطبوعاتی گفت: ما از دیدن تصاویر نفوذ پلیس اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به مراسم تشییع جنازه وی عمیقاً ناراحت شدیم.

علاوه بر این، او تنها روزنامه­‌نگاری نیست که گفته می­شود توسط نیروهای امنیتی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در سال­های اخیر کشته شده است.

به نقل از الجزیره، بر اساس گزارش وزارت اطلاعات فلسطین، از سال 2000 تاکنون حداقل 45 روزنامه­نگار توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده­­اند.