loader image

جستجو

Why Israel will not bomb Beirut airport1

فوربز:
چرا اسرائیل فرودگاه بیروت را بمباران نخواهد کرد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فوربز» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا اسرائیل فرودگاه بیروت را بمباران نخواهد کرد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فوربز در یادداشت خود به‌قلم «پل ایدون» نوشت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در ماه‌های اخیر با بمباران فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب در واکنش به ارسال تجهیزات نظامی تهران به سوریه، حملات هوایی خود را علیه ایران در سوریه تشدید کرد.

این کشور همچنین هشدار داده است که اگر ایران بخواهد از این تأسیسات برای قاچاق اسلحه به حزب‌الله استفاده کند، به فرودگاه بیروت در همسایگی لبنان نیز حمله خواهد کرد.

سال نو در سوریه با انفجارهای تازه‌ای که فرودگاه بین‌المللی دمشق را لرزاند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این حمله را با «رگبار موشک» انجام داد که در آن «دو سرباز» کشته شدند و فرودگاه دمشق موقتاً از خدمت خارج شد.

به گفته منابع اطلاعاتی به نقل از رویترز، این حملات در پاسخ به استفاده فزاینده ایران از هواپیماها برای انتقال تسلیحات به شبهه‌نظامیان متحد در سوریه بوده است، زیرا انتقال از طریق زمین دشوارتر شده است.

تهران از هواپیماهای غیرنظامی خود برای انتقال قطعات کوچک پهپادها و موشک‌های هدایت شونده دقیق استفاده کرده است.

مؤلفه‌هایی مانند این‌ها به حزب‌الله، نماینده اصلی ‌شبهه‌نظامی تهران، کمک کرده‌ است تا دقت ذخایر عظیم موشک‌ها و راکت‌های خود در لبنان را به‌طور چشمگیری بهبود بخشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه دسامبر، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هشدار داده بود که اگر ایران از آن برای قاچاق سلاح به حزب‌الله استفاده کند، فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت را نیز هدف قرار خواهد داد.

حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به آن فرودگاه، اولین حمله پس از بمباران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در طول درگیری کوتاه اواسط سال 2006 با حزب‌الله که به‌عنوان جنگ دوم لبنان نیز شناخته می‌شود خواهد بود و به‌طور بالقوه می‌تواند آتش جنگ سوم لبنان یا حتی آتش‌سوزی گسترده‌تری را در منطقه ایجاد کند.

از سوی دیگر، آیا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که به‌تازگی در یک دولت بسیار راست افراطی سوگند یاد کرده است، مایل به خطر جنگ دیگری با حزب‌الله لبنان است که می‌تواند برای هر دو طرف بسیار مخرب باشد؟

واقعیت این است که صرف نظر از تجاوزگری دولت اسرائیل، هیچ‌کس نمی‌خواهد مسئول آغاز جنگی باشد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را ویران می‌کند، صدها سرباز و غیرنظامی را بالقوه می‌کشد و کشور را برای مدت‌زمان طولانی تعطیل می‌کند.