loader image

جستجو

Why is the FBI investigating Israel1

کامنتری:
چرا «اف‌‌بی‌آی» در حال تحقیق درباره اسرائیل است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «کامنتری» در یادداشتی به بررسی این سوال پرداخت که چرا «اف‌بی‌آی» در حال تحقیق درباره اسرائیل است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «متیو کانتینتی» یادداشتی در وبگاه کامنتری منتشر کرد که در آن آمده است: بهار گذشته، پس از حملات تروریستی که بیش از ده‌ها اسرائیلی را کشتند، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، عملیات ضد تروریستی را در سراسر کرانه باختری انجام دادند.

در 11 می، در جریان یورش به شهر جنین، یک گلوله به خبرنگار الجزیره، «شیرین ابوعاقله» اصابت کرد و کشته شد.

آنچه در ادامه اتفاق افتاد مطالعه موردی است که همچنان به روابط آمریکا و اسرائیل آسیب می‌رساند.

ناگهان عاقله 51 ساله که دارای پاسپورت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین بود و از پایگاه خود در اورشلیم، درگیری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین را پوشش می‌داد، برای آرمان فلسطین و فریاد جمعی برای منتقدان و دشمنان، به شهادت رسید.

مظنونان، معمول اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را قبل از انجام کالبد شکافی یا تحقیقات رسمی متهم به قتل می‌کردند و این انتساب که ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) عمداً عاقله را کشته است صرفاً تهمت‌آمیز‌‌‌ بود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آزادترین مطبوعات را در غرب آسیا دارد و ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تحت قوانین سختگیرانه درگیری عمل می‌کنند که هدف آن محدود کردن تلفات غیرنظامیان است.

استدلال اینکه اتفاقی که در جنین افتاد می‌توانست چیزی فراتر از یک تصادف وحشتناک باشد، بحث با نیت بد است.

تا آنجا که به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مربوط می‌شود، بد عهدی زیادی وجود دارد. تشکیلات خودگردان فلسطین نه ‌تنها از انجام تحقیقات مشترک با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مورد مرگ عاقله امتناع کرد، بلکه به اسرائیلی‌ها اجازه بررسی گلوله‌ای که او را به قتل رسانده بود را نیز نمی‌داد. مراسم تشییع جنازه عاقله، زمانی که پلیس ضد شورش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با گروهی که سعی داشتند با حمل تابوت او در خیابان‌های اورشلیم، مراسم مقدس را به یک تجمع ملی‌گرایانه تبدیل کنند، منتهی شد.

رسانه‌های جهانی و سازمان‌های غیردولتی گزارش‌هایی منتشر کردند که به تئوری‌های توطئه درباره مرگ عاقله دامن می‌زد.

دموکرات‌های آمریکا که ‌به‌دنبال محاکمه از حوزه‌های حامی فلسطین بودند، اصرار داشتند که دولت بایدن موضعی سخت در برابر نیروهای مسلح یکی از متحدان آمریکا اتخاذ کند.

در اوایل دسامبر،«بلینکن» -وزیر امور خارجه- با گروه ضد اسرائیلی جی استریت صحبت کرد و متعهد شد که دایره صلح را گسترش دهد.