loader image

جستجو

Why should Iran be afraid of the very special version of Israel's F-351

ناینتین فورتی فایو:
چرا ایران باید از نسخه بسیار ویژه اف-35 اسرائیل بترسد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در مقاله‌ای به بررسی این سوال پرداخت که چرا ایران باید از نسخه بسیار ویژه اف-35 اسرائیل بترسد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه ناینتین فورتی فایو در مقاله‌ای به‌قلم «مایا کارلین» نوشت: این هفته، خبرگزاری سعودی ایلاف گزارش داد که جنگنده‌های رادارگریز اسرائیلی اف-35 آی آدیر در چند ماه اخیر چندین بار به حریم هوایی ایران نفوذ کرده‌اند.

براساس مقاله‌ای در تایمز اسرائیل، این گزارش تایید نشده نشان می‌دهد که ناوگان هواپیماها نیز در هر مورد از رادارهای روسیه و ایران فرار کرده‌اند.

علاوه بر این، ایلاف بیان کرد که آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تمرینات نظامی گسترده‌ای را بر فراز دریای سرخ برای شبیه‌سازی حمله هوایی علیه ایران و کشتی‌های آن در دریای خلیج‌فارس انجام داده‌اند.

نیروهای دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در تابستان امسال با چندین کشور رزمایش هوایی انجام داده‌اند.

در ماه ژوئن، گزارش‌ها نشان داد که آمریکا به طور مخفیانه با دولت یهود در عملیات‌های حمله هوایی خود که دارایی‌های ایران در سوریه را هدف قرار می‌دهد، هماهنگ بوده و بر تلاش مشترک برای مقابله با نظام ایران تأکید می‌کند.

علاوه بر مانورهای نظامی ادعایی آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر فراز دریای سرخ، ایلاف گزارش داد که زیردریایی‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور مخفیانه کشتی‌های جاسوسی ایرانی و همچنین کشتی فرود هلیکوپتر هینگمن را که همگی در این بدنه قرار دارند، زیر نظر داشته‌اند.

دولت یهود در ماه می تمرین نظامی یک ماهه‌ای را انجام داد که در آن شبیه‌سازی حملات گسترده علیه تهران در اولویت قرار گرفت.

ناوگان جنگنده های اف-35 آی آدیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین هواپیماهای موجود در زرادخانه نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را نشان می‌دهد.

دولت یهود اولین خریدار خارجی اف-35 در سال 2010 شد. نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور ویژه اسکلت این جنگنده را اصلاح کرد.

نوع F-35I می‌تواند توسط نیروی هوایی اسرائیل به صورت خارجی تغییر یابد، که همچنین به معماری دیجیتال پیشرفته جت، از جمله سیستم‌های ارتباطی، جنگ الکترونیک و مجموعه نظارت و سخت‌افزار کنترل ماموریت دسترسی دارد.

در سخت افزار ساخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی)یک سیستم جنگ الکترونیکی گنجانده شده است که دارای عملکرد ««plug-and-play برای سیستم‌های الحاقی مانند موشک‌های هوا به هوا و غلاف‌های جنگ الکترونیک خارجی است.

علاوه بر توانایی‌های دوربرد جدید جت، نیروی هوایی یک بمب جدید یک تنی را نیز معرفی کرد که می‌توان آن را در محفظه تسلیحات داخلی آدیر بدون به خطر انداختن رادار پنهان‌کاری آن حمل کرد.