loader image

جستجو

FILE - Ukrainian servicemen prepare to fire at Russian positions from a U.S.-supplied M777 howitzer in Kharkiv region, Ukraine, July 14, 2022. U.S. officials say the Pentagon will announce it is sending up to $500 million in military aid to Ukraine, including more than 50 heavily armored vehicles and an infusion of missiles for air defense systems. The aid comes as Ukrainian and Western leaders try to sort out the impact of the brief weekend revolt against the Russian military. (AP Photo/Evgeniy Maloletka, File)

نشنال اینترست:
چرا جمهوری‌خواهان بیشتر از پیش با کمک به اوکراین مخالفت می‌کنند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه«نشنال اینترست» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا جمهوری‌خواهان بیشتر از پیش با کمک به اوکراین مخالفت می‌کنند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در یادداشت تازه خود به‌قلم «پل پیلار» نوشت: شکاف حزبی فزاینده در داخل آمریکا در حال شکل دادن به موضع جمهوری‌خواهان در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین است.

این شکاف در میان عموم مردم و سیاستمداران در واشنگتن مشهود است.

نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان که در ماه آگوست انجام شد از پاسخ‌دهندگان پرسید که آیا آمریکا باید «برای متوقف کردن اقدامات نظامی روسیه در اوکراین اقدامات بیشتری انجام دهد» یا اینکه «از قبل به اندازه کافی انجام داده است.»

نتایج نشان‌دهنده تضاد بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در این موضوع است.

در میان دموکرات‌ها، 61 درصد معتقدند که امریکا باید اقدامات بیشتری برای متوقف کردن اقدامات نظامی روسیه در اوکراین انجام دهد، در حالی که 38 درصد فکر می‌کنند که این کشور به اندازه کافی اقدامات لازم را انجام داده است

. در مقابل، اکثریت جمهوری‌خواهان (59 درصد) معتقدند که آمریکا به اندازه کافی انجام داده است و تنها 40 درصد از مداخله بیشتر حمایت می‌کنند.

عوامل متعددی به این شکاف فزاینده میان جمهوری‌خواهان کمک می‌کنند، از عناصر مشروع بحث‌های سیاست خارجی تا موارد بحث‌‌‌‌‌برانگیزتر:

1- پاسخ محاسبه‌‌‌‌‌‌شده به جنگ: برخی از جمهوری‌خواهان مخالفت خود را با ارائه کمک‌های نظامی اضافی به اوکراین ‌به‌عنوان پاسخی منطقی به عدم پیشرفت درک‌‌‌‌‌‌شده در ضد حمله اوکراین علیه روسیه می‌دانند.

آن‌ها استدلال می‌کنند که کمک‌های بیشتر ممکن است نتایج بهتری به همراه نداشته باشد و درگیری را طولانی‌تر کند. این دیدگاه، اگرچه تنها دیدگاه نیست، اما عنصر معتبر بحث است.

2- انزواگرایی سنتی: انزواطلبی که مستلزم عدم دخالت در درگیری‌های خارجی است، ریشه‌های تاریخی عمیقی در حزب جمهوری‌خواه دارد. این سنت با رویکرد مداخله‌جویانه‌تر رقابت می‌کند و منجر به اختلاف بین جمهوری‌خواهان در مورد اوکراین می‌شود.

3- سیاست حزبی: در اوایل درگیری، برخی از سیاستمداران جمهوری‌خواه ‌به‌طور انعکاسی جو بایدن را به خاطر این وضعیت سرزنش کردند که نشان‌دهنده تمایل همیشگی به مخالفت با رؤسای جمهور دموکرات در موضوعات مختلف است. این طرز فکر حزبی گهگاه تحلیل عینی را پنهان می‌کند.

4- همدردی با روسیه: جنگ فرهنگی پوتین که با موضوعات خاصی از جناح راست آمریکایی هم‌سو می‌شود، تحسین برخی جمهوری‌خواهان را برانگیخته است.

موضع روسیه در مورد موضوعاتی مانند مذهب و حقوق دگرباشان جنسی با عناصر جنبش محافظه‌کار آمریکا طنین‌انداز می‌شود و ‌به‌طور بالقوه بر مخالفت با کمک به اوکراین تأثیر می‌گذارد.

5- ارتباط ترامپ و روسیه: نفوذ پایدار دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه نقش مهمی در شکل دادن به نگرش‌ها نسبت به درگیری ایفا می‌کند. رابطه ترامپ با پوتین، مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا و سوء‌ظن به روابط تجاری ترامپ با روسیه، به بی‌میلی در حمایت از اوکراین کمک می‌کند.

مخالفت جمهوری‌خواهان با ارائه کمک به اوکراین موضوع پیچیده‌ای است که تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

برخی از این عوامل مؤلفه‌های مشروع بحث سیاست خارجی هستند، در حالی که برخی دیگر کم‌تر سازنده هستند.

صرف‌نظر از این، بررسی کامل استدلال‌ها، هم موافق و هم علیه کمک‌های نظامی اضافی به اوکراین، با توجه به وضعیت در حال تحول و پیگیری صلح پایدار در اروپا ضروری است.