loader image

جستجو

Why, in the eyes of Western politicians, should Ukraine surrender

جروزالم پست:
چرا سیاستمداران خواستار تسلیم اوکراین هستند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» با اشاره به اینکه آلمان تسلیحاتی را که به اوکراین وعده داده بود، ارسال نکرده است، به بررسی این سوال پرداخت که چرا سیاستمداران خواستار تسلیم اوکراین هستند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه جروزالم پست در یادداشت خود به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت:  اوکراین پس از 100 روز جنگ، با حمله مجدد روسیه مواجه است. این برای غیرنظامیان وحشتناک بوده و حدود 8 میلیون نفر از آن­ها را از خانه­‌های خود بیرون کرده است.

شهرها بمباران شده، مردم قتل‌عام گشته و سربازان تسلیم‌شده اوکراینی و غیرنظامیان ناپدید شده­اند.

با این حال، داستانی از مقاومت قهرمانانه اوکراین وجود دارد. این مقاومت منجر به یک درگیری غیرمنتظره شده که در آن، روسیه پس از دستاوردهای اولیه به عقب رانده شد.

«ولودیمیر زلنسکی» -رئیس‌­جمهور اوکراین- از نیروهای مستقر در منطقه خارکیف در خط مقدم این کشور بازدید کرد. این اولین بازدید عمومی بزرگ او از جبهه از زمان شروع جنگ بود.

به نظر می­رسد روسیه در تلاش برای تحکیم دارایی­های خود در شرق اوکراین، در «جمهوری­‌های خلقی» لوهانسک و دونتسک است.

ویدئوها و گزارش‌ها از جبهه حاکی از آن است که روسیه نه تنها دستاوردهایی به دست می‌آورد، بلکه از توپخانه و سایر سیستم‌های تسلیحاتی برای شکستن مقاومت اوکراین استفاده می‌کند.

کی­یف علی‌رغم حمایت و تسلیحاتی که از غرب در روزهای آغازین جنگ دریافت کرد، اکنون ممکن است در جبهه با مشکلاتی روبرو شود، زیرا دریافت سلاح تا ابد ادامه ندارد.

بر اساس گزارش­‌ها، اسناد فاش‌شده نشان می­دهد که آلمان تسلیحاتی را که وعده داده بود، ارسال نکرده است و این نگرانی وجود دارد که «اولاف شولتز» -صدراعظم- این کشور در حمایت از اوکراین مخالفت کند. پروپاگاندای طرفدار مسکو به آلمان، ایتالیا و سایر کشورها نفوذ می­کند.

اکنون، روایت برخی کشورهای اروپایی این است که اوکراین باید «بپذیرد» یا «به» از دست دادن قلمرو رضایت دهد.

این روایت نادرست ادعا می‌کند که بیشتر جنگ‌ها به توافقی از طریق مذاکره ختم می‌شوند. صداها تاکید می­کنند که کشورها همیشه باید چیزی را در مذاکرات فدا کنند. جالب است که ادعای آن­ها به روسیه اطلاق نمی­شود.

اکنون صداهایی در غرب از سوی مخالفان پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بلند شده است. آن­ها از سوی دولت آنکارا حمایت می­شوند که نمی­خواهد این دو دموکراسی به اتحاد دفاعی غرب بپیوندند.

علاوه بر این، در غرب «واقع‌گرایانی» وجود دارند که برخی از آن­ها با لابی سابق طرفدار ایران مرتبط­ هستند و استدلال می‌کنند که آمریکا باید اوکراین را مجبور به پذیرش چیزی کند.