loader image

جستجو

Why do pro-Israeli candidates win in the US elections

نیوزویک:
چرا نامزدهای طرفدار اسرائیل در انتخابات آمریکا پیروز می‌شوند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزیوک» در یادداشت خود به بررسی این سوال پرداخت که چرا نامزدهای طرفدار اسرائیل در انتخابات آمریکا پیروز می‌شوند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نیوزویک در یادداشت خود به‌قلم «آوی مایر» نوشت: هفته گذشته، «هیلی استیونز» -نماینده میشیگان- که به‌عنوان حامی پرشور روابط آمریکا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بود، توانست به راحتی اندی لوین را شکست دهد.

در ماه می، «شونتل براون» -نماینده اوهایو- که تلاش‌ها برای مشروعیت‌زدایی از دولت یهود را به‌عنوان تقویت‌کننده یهودستیزی محکوم کرده است، تقریباً دو برابر بیشتر از رقیب خود «نینا ترنر» که با گروهی که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را به آپارتاید متهم کرده بودند، ابراز همبستگی کرده بود، رای دریافت کرد.

به‌طور قابل پیش‌بینی، مخالفان مختلف از نقشی که گروه‌های طرفدار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ایفا می‌کنند، نگران شده‌اند.

این را در نظر بگیرید: یک نظرسنجی گالوپ در سال 2021 نشان داد که 75 درصد از آمریکایی‌ها، از جمله دو سوم دموکرات‌ها، دیدگاه مطلوبی نسبت به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارند.

بالاترین رقم در 30 سال اخیر نظرسنجی پیو، در اوایل سال جاری به‌طور مشابه نشان داد که دو سوم آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به مردم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارند.

در پاسخ به سوال نظرسنجی‌ گالوپ که آیا پاسخ‌دهندگان بیشتر با اسرائیل همدردی می‌کنند یا با فلسطینی‌ها، آن‌ها بیشتر در کنار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بودند و تقریباً 6 نفر از 10 نفر گفتند که بیشتر با دولت یهود همدردی می‌کنند، در حالی که تنها 25 درصد معتقد بودند که با فلسطینی‌ها همدردی بیشتری دارند.

گروه‌های طرفدار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مانند آیپک، تأثیرگذار هستند. مقامات منتخب به‌سختی می‌توانند اراده رای‌دهندگان خود را نادیده بگیرند و تا زمانی که دیدگاه‌های عمومی در مورد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و روابط آمریکا و دولت یهود مثبت باقی بماند، کنگره نیز مثبت خواهد بود. سیاستمدارانی که به‌عنوان دشمن اسرائیل تلقی می‌شوند، به‌سادگی از دل آمریکایی‌‎ها خارج می‌گردند.

طرفدار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بودن فقط سیاست خوبی نیست؛ با حضور نامزدهایی با دیدگاه‌های متفاوت در مورد این کشور، رای‌دهندگان کسانی را انتخاب می‌کنند که مواضع آن‌ها منعکس‌کننده عقاید آن‌هاست و دولت یهود نیز در این زمینه محبوبیت قابل قبولی در بین مردم آمریکا دارد.

مقامات منتخب آمریکا عمدتاً طرفدار اسرائیل‌اند، زیرا آمریکا به شدت هوادار دولت یهود است.