loader image

جستجو

Why should Putin fail

گیت استون:
چرا پوتین باید شکست بخورد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «گیت استون» در یادداشت ضمن اشاره به اینکه جنگ اوکراین زمانی پایان می‌یابد یک برنده ویک بازنده وجود داشته ‌باشد،‌به بررسی این سوال پرداخت که چرا پوتین باید شکست بخورد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده گیت استون در یادداشت تازه خود به‌قلم «گای میلیر» نوشت: ارتش اوکراین نیاز فوری‌ خود به پدافند هوایی و توپخانه دوربرد را چندین بار اعلام نموده است.

زلنسکی در مصاحبه‌ای گفت که قصد دارد جنگ را قبل از اتمام بازسازی ارتش روسیه پایان دهد و هر روز جنگ در اوکراین به معنای مرگ و ویرانی بیشتر خواهد بود. او سپس بیان کرد، نه تنها امنیت اوکراین، بلکه امنیت و ارزش‌های تمام غرب در خطر است.

در بوچا و سایر شهرهای حومه کی‌یف و خارکیف، چنان جنایات جنگی هولناکی انجام شده‌ که پس از جنگ جهانی دوم، نظیر آن در اروپا دیده نشده است.

نزدیک به 2 میلیون اوکراینی اخراج و به روسیه فرستاده شده و برخی در اردوگاه‌های بازداشت در سیبری زندانی شده‌اند. تهاجم به اوکراین بدون اعلام جنگ، خود جنایت جنگی بزرگی است.

روسیه در سال 1994 تفاهم‌نامه بوداپست را امضا کرد و متعهد شد که به مرزهای اوکراین احترام بگذارد. 20 سال بعد، در سال 2014، روسیه کریمه را ضمیمه کرد و شبهه‌نظامیان تجزیه‌طلب خود را در دونباس مستقر نمود.

سپس با حمله به اوکراین در سال 2022 نشان داد که تفاهم‌نامه بوداپست برای این کشور هیچ معنایی ندارد. به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد اوکراین را به حکومتی ویران و وابسته تبدیل کند و این کشور را در شرایطی رها کند که بازسازی آن بدون کمک روسیه عملا غیرممکن باشد.

پوتین حاضر است برای رسیدن به اهداف خود صدها میلیون انسان بی‌گناه را گروگان بگیرد و حتی آن‌ها را از طریق گرسنگی به قحطی محکوم کند.

پاداش دادن به تجاوز روسیه با واگذاری دونباس به آن‌ها و اعلام اینکه روسیه «برنده شده است»، عملاً به چین و همه دشمنان غرب اعلام خواهد کرد که غرب و قدرت‌های آن، توانایی گذشته خود را از دست داده‌اند.

چنین پدیده‌ای همچنین بیان می‌کند که حقوق بین‌الملل ایجاد‌شده پس از جنگ جهانی دوم و ارزش‌هایی که جهان غرب ادعا می‌کند به آن دست پیدا کرده، اکنون بی‌ارزش شده‌اند.

جنگ تنها زمانی پایان می‌یابد که یک برنده و یک بازنده وجود داشته باشد. در شرایط کنونی، پوتین متجاوز بی‌رحمی است که تمام قوانین و ارزش‌های غرب را زیر پا گذاشته است.

تنها راه باقی‌مانده این است که او باید شکست بخورد. اگر این اتفاق نیفتد، عواقب آن به اوکراین محدود نخواهد شد و دامن تمام جهان غرب را خواهد گرفت.