loader image

جستجو

How does the Israeli army disrespect its moral code1

هاآرتص:
چگونه ارتش اسرائیل به قوانین اخلاقی خود بی‌احترامی می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص»نوشت: ارتش اسرائیل در حال هتک حرمت به یاد قربانیان یهودی در کشتارگاه اروپاست و پایه‌های تاریخی و فرهنگی را که قدرت نظامی مدرن یهود بر اساس آن به وجود آمد، تضعیف می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت اخیر خود به‌قلم «یوناتان تووال» نوشت: اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مرحله خطرناکی قرار دارد.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تنها به دلیل تعداد فزاینده‌ای از تلفات غیرنظامیان فلسطینی که بیشتر آن‌ها نتیجه تیراندازی توسط سربازان اسرائیلی است، تحت نظر نیست، بلکه به دلیل رفتارهای وحشیانه مانند کشته شدن یک فلسطینی 78 ساله است.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز توانایی و شاید اراده خود را برای جلوگیری از حملات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان از دست می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، شهرک‌نشینان تنها در مدت 10 روز در ماه گذشته حدود 100 جنایت ملی‌گرایانه علیه فلسطینیان کرانه باختری مرتکب شده‌اند. تعداد حملات به‌خودی‌خود خیره‌کننده است. بااین‌حال، دو عامل دیگر این توسعه را به‌ویژه نگران‌کننده می‌کند.

اول، این حملات دیگر توسط مظنونین معمولی انجام نمی‌شود، بلکه توسط گروه‌های حاشیه‌ای مهاجران جوان انجام می‌گیرد.

در حالی ‌که این افراط‌گرایان خشن ممکن است محرک‌های اصلی این حملات باشند، افراد مسن، زنان و کودکان به آن‌ها می‌پیوندند.

به‌عبارت‌دیگر، تحریک و حمله به فلسطینیان در میان برخی از شهرک‌نشینان کرانه باختری به یک سرگرمی عمومی، جمعی و حتی خانوادگی تبدیل شده است.

دوم اینکه مقامات امنیتی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از این حملات اغلب هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

چنین انفعالی منعکس‌کننده واقعیت‌های متعددی است، ازجمله افزایش تعداد شهرک‌نشینان در نیروهای ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که بدنام‌ترین آن‌ها در گردان افراطی ارتدوکس معروف به نتزاه یهودا (یهودا برای همیشه) تجسم یافته است که اعضای آن مسئول جنایات جنگی بی‌شماری از جمله مرگ نیروهای ارتش 78 ساله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هستند.

افسران ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ازنظر روحی آزادند تا هر طور که صلاح می‌دانند، عمل کنند. همین هفته گذشته، یک گارد امنیتی اسرائیلی به نیروهای یهودی پیوست که به غیرنظامیان فلسطینی حمله کردند.

تنها یک ماه پیش، دولت بایدن اعصاب اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به هم ریخت و اعلام کرد که «شریک‌های اسرائیلی، ما را تحت ‌فشار قرار خواهند داد تا سیاست‌ها و عملکردهای خود را در مورد قوانین تعامل از نزدیک بررسی کنند.»

این بیانیه یک روز پس ‌از آن صادر شد که ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نتایج تحقیقات خود را در مورد کشتار روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی در ماه می 2022 منتشر کرد و سرزنش شدید رهبری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را برانگیخت.

خواه‌ناخواه، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال هتک حرمت به یاد قربانیان یهودی در کشتارگاه اروپاست و پایه‌های تاریخی و فرهنگی را که قدرت نظامی مدرن یهود بر اساس آن به وجود آمد، تضعیف می‌کند.