loader image

جستجو

How Israel Lost the North

کریدل:
چگونه اسرائیل شمال را از دست داد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «کریدل» نوشت: اسرائیل در نبرد شمال شکست خورده است، زیرا پدافند هوایی شمالی حزب‌الله مانند پشه‌بند قدیمی و متلاشی است که پر از سوراخ‌های بزرگ است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، ‌نشریه کریدل در مطلب تازه خود به‌قلم « ایندراجیت سامارجیوا» نوشت: حزب‌الله به‌طور سیستماتیک پست‌های جمع‌آوری اطلاعات لبنان را در شمال بمباران می‌کند.

حزب‌الله فهرستی از پست‌های جمع‌آوری اطلاعات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در شمال داشت و ماه‌ها به‌طور روشمند به آن‌ها نگاه کرده است، مانند اودیسه و سیکلوپ. اکنون، هر چقدر هم که ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بزرگ باشد، آن‌ها عملاً کور شده‌اند.

ویدئوهای مقاومت لبنان به‌طور روشمندی پیش پا افتاده است و مبارزه مداوم برای کنترل در منطقه را برجسته می‌کند.

همان‌طور که حزب‌الله شکاف‌های بزرگ‌ و بزرگ‌تری را در پدافند هوایی کشور اشغالگر باز می‌کند، آن‌ها می‌توانند موشک‌های بزرگ‌تری را با فرکانس بیشتر به سمت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شلیک کنند، حتی با نفوذ بهتر و عمیق‌تر.

برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، این فرسایش یک مشکل پیچیده است. پدافند هوایی آن‌ها یک سیستم متصل است.

این بالون برای شناسایی پهپادها و موشک‌های برد کوتاه طراحی شده است، به‌ویژه مهم است که این بردار بیشترین استفاده توسط مقاومت است.

اسکای دیو می‌تواند بسیار طولانی‌تر و نسبتاً ارزان‌تر از هواپیماها بیدار بماند و می‌تواند از فاصله‌ی بیشتری سیستم‌های زمینی را ببیند.

همچنین در یک منطقه بسیار استراتژیک قرار گرفت که به آن‌ها اجازه می‌داد حملات از سوریه، عراق و تا حدی از حزب‌الله، به‌ویژه در بندر حیفا را پوشش دهند.

اسکای دیو، ابزار کلیدی اطلاعات حزب‌الله، نابود و بلا استفاده شده است که نشان‌‌دهنده یک خرابی قابل‌توجه است. به‌رغم محافظت از سیستم نظارت و پارازیت الکترونیکی و سه لایه سیستم رهگیری موشکی، شکسته شد و پدافند اسرائیلی را آشکار ساخت. این یک ضرر ‌قابل‌توجه برای سازمان است.

حزب‌الله بی‌امان به پایگاه هوایی مرون حمله می‌کند و به سیستم‌های پیچیده آسیب می‌رساند و دفاع از خود را دشوار می‌کند.

تل‌آویو با ترور رهبران حزب‌الله و متحدانش پاسخ داده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در نبرد شمال شکست خورده است، زیرا پدافند هوایی شمالی حزب‌الله مانند پشه‌بند قدیمی و متلاشی است که پر از سوراخ‌های بزرگ است.

حزب‌الله می‌تواند به میل خود با سلاح‌های دقیق‌تر شلیک کند، مانند حمله با پهپادهای اپراتور گردان 869 خود که توانایی خود را برای سرنگونی [SKYSTAR 330] نشان می‌دهد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  دیگر چیزی به نام پدافند هوایی در شمال ندارد. گنبد آهنین انجام شده است.

حزب‌الله می‌تواند به میل خود شلیک کند و اکنون هفت ماه است که برای هر روز شلیک می‌کند. موشک‌های مقاومت عراق درست بر فراز آن‌ها به سمت حیفا پرواز می‌کنند. ایران هر وقت بخواهد می‌تواند کل نظام ملی را زیر پا بگذارد.

یک فیلم اختصاصی، عملیات نظارت و شناسایی را نشان می‌دهد که حزب‌الله را قادر می‌سازد تا با استفاده از تاکتیکی به نام «فریب آتش»، مواضع ایستگاه‌های باتری «گنبد آهنین» را در نزدیکی شهرک «کفر بلوم» کشف کند.

این فیلم نشان می‌دهد که حزب‌الله مهمات را به سمت سایت‌ها پرتاب می‌کند و روند رهگیری انجام‌‌‌‌شده توسط گنبد آهنین را مستند می‌کند که حزب‌الله را قادر می‌سازد تا یک عملیات با کیفیت با دقت بالا را اجرا کند.

حزب‌الله این کار را بارها و بارها انجام داده است و به‌طور روشمند به‌دنبال باتری‌های گنبد آهنین است.

با توجه به اینکه بقیه تجهیزات نظارتی آن‌ها از بین رفته است و آن‌ها نمی‌توانند آنچه را که در راه است ببینند، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  مجبور است که دارایی‌های نظامی خود را حتی دورتر از مرز بکشد.