loader image

جستجو

How did the JCPOA reveal the real relationship between America and Israel

عاروتص شوا:
چگونه برجام رابطه واقعی آمریکا و اسرائیل را آشکار کرد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «عاروتص شوا» در یادداشت خود به بررسی این سوال پرداخت که چگونه برجام رابطه واقعی آمریکا و اسرائیل را آشکار کرد؟

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه عاروتص شوا در یادداشت خود به‌قلم «آبراهام شوستریس» نوشت: من به‌عنوان یک فعال طرفدار دولت یهود، از سن جوانی مفهوم ارزش‌های مشترک آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را در ذهنم قرار داده‌‌ام.

بنابراین، بسیاری از مقالاتی که نوشته شده، سخنان ارائه‌شده و کنفرانس‌ها، همه این موارد را در نظر گرفته‌اند تا ثابت کنند که روابط آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مبتنی بر ارزش‌های مشترک برابری، آزادی مذهبی و دموکراسی غربی است.

عموم مردم آمریکا باهوش هستند و به آرمان‌های والا مانند ارزش‌های مشترک علاقه ندارند. اگر با کمک به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بازده خوبی کسب کنند، می‌توانید آن را در نظر بگیرید، اما اگر از نظر مالی، سیاسی یا نظامی منفعتی کسب نکنند، ارزش‌های مشترک بی‌معنی جلوه می‌کنند.

از یک نگاه ساده و طاقت‌فرسا، به نظر می‌رسد وقتی ما ارزش‌های مشترک دو کشور را موعظه می‌کنیم، هیچ‌کس غیر از خودمان را قانع نمی‌کنیم.

اما چرا یهودیان آمریکایی این‌قدر تلاش می‌کنند تا ما را متقاعد کنند که با کمک به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، آمریکا باید به تعهد به ارتقاء ارزش‌های مشترک دموکراتیک عمل می‌کند؟

این سؤال به اصلی‌ترین مسئله اصلی که یهودیان آمریکایی همیشه به دنبال آن بودند، منتهی می‌شود. مشکل این است که چه اتفاقی خواهد افتاد که درگیری قابل‌توجهی بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا رخ دهد و چگونه یهودیان آمریکایی، قادر به حفظ وفاداری دوگانه خواهند بود؟

اگر حمایت از کاخ سفید به معنای قرار دادن زندگی اسرائیل در معرض خطر باشد، یا برعکس، یهودیان آمریکایی مجبور خواهند شد طرف خود  را انتخاب کنند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صریحاً گفته است که اگر توافق با ایران امضا شود، مجبور خواهد شد علیه برنامه هسته‌ای این کشور اقدامی انجام دهد.

اقدام دفاع از خود اسرائیل(رژیم صهیونیستی) توسط آمریکایی‌ها به‌عنوان تهدید منافع مالی و نظامی آمریکا تعبیر می‌شود که به طرز عجیبی دقیقاً همان کاری است که ایالات متحده با امضای قرارداد ایران با دولت یهود انجام می‌دهد.

برجام به ظاهر قریب‌الوقوع بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین تضاد منافع بین آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تا به امروز است.

زمان آن رسیده است که همه یهودیان آمریکایی با این واقعیت که ممکن است مجبور شوند طرف خود را انتخاب کنند، کنار بیایند.