loader image

جستجو

How can the West help Ukraine

مرکز تحلیل سیاست اروپا:
چگونه غرب می‌تواند به اوکراین کمک کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

مرکز «تحلیل سیاست اروپا» در گزارشی به بررسی این سوال پرداخت که چگونه غرب می‌تواند به اوکراین کمک کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، مرکز تحلیل سیاست اروپا در گزارشی به‌قلم «کورت ولکر» نوشت: «ولادیمیر پوتین» اولین رهبر روسیه از زمان جنگ جهانی دوم است که حمله به کشور خود را تحریک کرده و قلمرو خود را از دست داده است.

پوتین که قبلاً خود را با پیتر یکم (آخرین پادشاه روسیه تزاری بود که از تاریخ ۷ می ۱۶۸۲ تا ۸ فوریه ۱۷۲۱، ‌به‌عنوان تزار روسیه و از ۱۷۲۱ تا زمام مرگش در ۱۷۲۵، ‌به‌عنوان اولین امپراتور روسیه بر این کشور حکومت کرد) و کاترین دوم (امپراتریس روسیه بود و به مدت ۳۴ سال این مقام را داشت) مقایسه کرده بود، ممکن است در نهایت بیشتر شبیه نیکلای دوم (واپسین تزار روسیه، پادشاه لهستان و دوک بزرگ فنلاند بود) شود.

با وجود این دستاوردهای تاکتیکی، ما هنوز تا پایان نبرد فاصله داریم، چه رسد به یک صلح عادلانه و پایدار. روسیه شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های غیرنظامی را ‌به‌طور روزانه بمباران می‌کند.

در امتداد خط مقدم در شرق اوکراین حمله می‌کند، سرزمین قابل‌توجه اوکراین (حدود 20 درصد) را اشغال می‌کند و بر نابود کردن اوکراین ‌به‌عنوان یک مردم و ‌به‌عنوان یک کشور مستقل اصرار دارد.

ایتالیا باید زمام فرآیند کنفرانس بازیابی اوکراین را در دست بگیرد و بلافاصله گام‌هایی را که برای اطمینان از نتایج واقعی در تابستان سال 2025 تشکیل می‌شود، آغاز کند. به‌هرحال، اقتصاد پررونق اوکراین، برخلاف روسیه تحریم‌شده مبتنی بر استخراج، مهم‌ترین تضمین پیروزی بلندمدت اوکراین است.

مارک روته، دبیر کل جدید ناتو باید از همان جایی که ینس استولتنبرگ متوقف شد ادامه دهد یعنی تحت‌فشار قرار دادن اتحاد برای ایجاد یک صندوق 100 میلیارد دلاری برای کمک‌های نظامی به اوکراین که توسط کشورهای عضو بر اساس فرمول‌های اشتراک هزینه موجود پرداخت می‌شود تا موانع اجتناب‌ناپذیر در مسیر کمک‌های مالی آمریکا و اروپا به دلیل فرآیندهای دموکراتیک عادی ما برطرف شود.

همچنین باید در شورای ناتو-اوکراین درباره نحوه اعمال ماده 5 در اوکراین رایزنی‌ها را آغاز کند و بر این اساس از اوکراین برای پیوستن به ناتو در نشست ناتو به میزبانی هلند در سال 2025 دعوت کند.

کانادا باید از ریاست گروه هفت برای دستیابی به توافق بر سر چارچوب قانونی برای توقیف دارایی‌های مسدود‌شده روسیه استفاده کند. این مسئله یک غرامت منحصر به فرد و ضروری به اوکراین برای خسارات ناشی از تجاوز روسیه و سایر جنایات جنگی است و نیازی نیست تا اجلاس سران گروه هفت در سال 2025 در کانادا منتظر بمانید.

نشست صلح به میزبانی سوئیس باید بر اصول مبتنی بر سازمان ملل مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و رد جنایت تجاوز استوار باشد. هیچ اقدامی فراتر از حمایت از این اصول نباید انجام شود.

اتحادیه اروپا باید فصل‌هایی را در مذاکرات الحاق اوکراین که مربوط به انرژی و حاکمیت قانون است، در اولویت قرار دهد. این‌ها دو بعد استراتژیک هستند که اوکراین و اروپا را به هم پیوند می‌دهند و پایه‌هایی را برای شرکت‌های اروپایی و دیگر مشاغل به‌طور مستقیم در اوکراین ایجاد می‌کنند.

اوکراین همچنان بسیار خوب بازی می‌کند، در حالی که سیستم حکومتی ضعیف روسیه به نفی هر مزیت دیگری که روسیه ممکن است از نظر اندازه، جمعیت و منابع داشته باشد، ادامه می‌دهد.