loader image

جستجو

How the lack of a two-war strategy increases deterrence

ریل کلیر دیفنس:
چگونه فقدان استراتژی دو جنگ بازدارندگی را افزایش می‌دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «ریل کلیر دیفنس» در یادداشتی با اشاره به اینکه آمریکا تمرکز خود را روی تهدیدات روسیه و چین معطوف کرده است، به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه فقدان استراتژی دو جنگ بازدارندگی را افزایش می‌دهد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه ریل کلیر دیفنس در یادداشتی به‌قلم «دیوید تراختنبرگ» نوشت: استراتژی نظامی آمریکا از تمرکز بر بازدارندگی درگیری‌های جهانی تا آماده شدن برای دو حادثه مهم منطقه‌ای (MRC) ‌به‌طور همزمان تکامل یافته است.

این استراتژی مستلزم یک نیروی نظامی مدرن و پیشرفته بود که بتواند با دشمنان در اروپا و آسیا درگیر شود.

با این حال، آمریکا تمرکز خود را روی تهدیدات روسیه و چین معطوف کرده است که منجر به کاهش قدرت نظامی متعارف و «نیروی شکننده» شده است.

درگیری کنونی در اوکراین محدودیت‌های شدیدی را در آمادگی و قابلیت‌های نظامی آمریکا آشکار کرده است،

زیرا پایگاه صنعتی دفاعی در تلاش برای حمایت از اوکراین با تجهیزات کافی بدون تأثیر منفی بر آمادگی جنگی است.

برخی از آمریکا می‌خواهند منابع دفاعی خود را از حمایت از نبرد اوکراین علیه روسیه و رویارویی با چین در اقیانوس هند-آرام دور کند، که نشان‌دهنده این نگرانی است که آمریکا برای جنگ دو جبهه‌ای با قدرت‌های بزرگ آمادگی لازم را ندارد.

محیط امنیتی بین‌المللی امروز پویا تر، نامطمئن‌تر و خطرناک‌تر از هر زمان دیگری است. این دیدگاه که آمریکا تنها می‌تواند شکست دادن یک دشمن اصلی را در یک صحنه عملیات اولویت دهد، پیامدهای ‌قابل‌توجهی برای بازدارندگی و اطمینان بیشتر متحدان دارد.

بدبینی متفقین در مورد تضمین‌های امنیتی آمریکا نیز به دلیل کاهش توانایی‌های نظامی آمریکا، نگرانی‌ها در مورد حضور بیش از حد آمریکا در خارج از کشور و بی میلی آشکار آمریکا برای اختصاص منابع نظامی به درگیری‌های مداوم در دیگر صحنه‌ها افزایش یافته است.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تنها 34 درصد از تایوانی‌ها و کره‌جنوبی‌ها معتقدند که آمریکا یک کشور قابل اعتماد است که نیاز به یک ساختار برنامه‌ریزی نیروی تجدیدنظر‌شده را نشان می‌دهد که برای درگیری‌های منطقه‌ای همزمان علیه دشمنان هسته‌ای در اروپا و اقیانوس هند و اقیانوس آرام آماده می‌شود.

نگرانی‌ها در مورد اعتبار تضمین‌های امنیتی آمریکا در آسیا در حال افزایش است و ژاپن و جمهوری کره سوال می‌کنند که آیا آن‌ها باید به بازدارندگی هسته‌ای خود دست یابند؟

در ROK، بیش از 70 درصد از مردم کره جنوبی از استقرار تسلیحات هسته‌ای در قلمرو خود حمایت می‌کنند.

در اروپا، برخی از متحدان کلیدی سنتی آمریکا نگران اعتبار تضمین‌های امنیتی آمریکا هستند.

یک نظرسنجی از بیش از 15 هزار پاسخ‌‌دهنده در 11 کشور اروپایی نشان داد که اکثریت آن‌ها معتقدند چین در حال برتری است و در 10 سال آینده در قدرت نسبی از آمریکا پیشی خواهد گرفت و به این نتیجه رسید که اروپا نمی‌تواند برای دفاع از امنیت اروپا به آمریکا وابسته باشد.

آمریکا باید یک استراتژی دو جنگی را برای تقویت بازدارندگی در برابر دو رقیب بزرگ، یعنی چین و روسیه، دوباره فعال کند. بعید است که یک سیاست تطبیق یا مماشات از اقدامات تهاجمی طرف چین و روسیه جلوگیری کند.

رهبری و قدرت آمریکا بسیار مهم است و مسئولیت آمریکا است که بیشتر بار را به دوش بکشد. انتخاب مجدد استراتژی دو جنگ مستلزم تهیه توانمندی‌های متعارف و هسته‌ای لازم است. کمیسیون وضعیت استراتژیک به این نتیجه رسید که استراتژی یک جنگ، برای چالش‌های نظامی معاصر پیش روی آمریکا ناکافی و نامناسب است.