loader image

جستجو

How does lack of proper leadership hinder growth

ژئوپولیتیکال مانیتور:
چگونه فقدان رهبری مناسب مانع رشد می‌شود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «ژئوپولیتیکال مانیتور» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به حضور نداشتن بایدن و سوناک در نشست صلح زلنسکی در سوییس، به بررسی این سوال پرداخت که چگونه فقدان رهبری مناسب مانع رشد می‌شود؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه ژئوپولیتیکال مانیتور در یادداشت تازه خود به‌قلم «ویلیام جونز» نوشت: دو اشتباه اخیر رهبران غربی نشان‌دهنده فقدان رهبری بینا، روشن‌بین و شایسته است.

غیبت «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- در نشست صلح زلنسکی در سوئیس و خروج زودهنگام سوناک، نخست‌وزیر انگلیس از مراسم بزرگداشت «روز دی» (به روزی که قرار است یک عملیات بزرگ حمله در جنگ آغاز شود گفته می‌شود)، نمونه‌هایی از عدم حضور رهبری در زمان‌های حساس است.

در انتخابات اتحادیه اروپا، صداهای منتقد مطرح شد و مکرون، فرانسه را بر آن داشت تا انتخابات پارلمانی زودهنگام را اعلام کند.

اورزولا فون در لاین، کمیسیون اتحادیه اروپا در تلاش برای دومین دوره ‌‌ریاست‌جمهوری خود با مقاومت روبرو شده است.

«اولاف شولتز» -صدراعظم آلمان-  خاطرنشان کرد که رهبران غربی نباید به‌سادگی به تجارت عادی خود بازگردند.

در دوره‌های آشوب، مسائل سیاست خارجی در کانون توجه قرار می‌گیرد و رهبری اجرایی برای هدایت امورات دولت، بیمه مجدد متحدان و متمایل نگه داشتن کسانی که در حصار هستند، ضروری است.

در پایتخت‌های غربی، جنگ در اروپای شرقی تهدیدی برای نابودی ناتو و نابودی جایگاه اخلاقی غرب در جنوب جهانی است.

اشتباهات بایدن و سوناک در زمان حساسی رخ می‌دهد، زیرا روسیه بر جنگ در اوکراین مسلط است و همکاری چین و روسیه در نشست وزیران خارجه بریکس به نمایش گذاشته شده است.

غرب به رهبری آمریکا به حمایت از اوکراین ادامه داده است، اما به اشکال مختلف از جمله تحریم، پول، تسلیحات، موشک توپخانه هیمارس، تانک‌های جنگی و سامانه موشکی تاکتیکی ارتش حمایت شده است.

اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، می‌تواند برای نهادها و اعتبار غربی فاجعه‌بار باشد و قابلیت ناتو را زیر سؤال ببرد و هژمونی و سلطه غرب را در هم بشکند.

جنگ علیه روسیه در اوکراین، همراه با تنش‌های تجاری و تعرفه‌های گسترده، چین و روسیه را به سمت «دوستی بدون محدودیت و زمینه‌های همکاری» سوق داده است.

تمرکز آمریکا بر درگیری‌های اوکراین و غزه باعث تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه آسیا-اقیانوسیه شده است که برای رشد و شکوفایی اقتصادی آینده بسیار مهم است.

چین، کشور تولیدکننده پیشرو در جهان، قرار است در صورتی که آمریکا به‌زودی اقدام نکند، رهبری را بر عهده بگیرد.

ابتکار کمربند و جاده چین تریلیون‌ها در زیرساخت سرمایه‌گذاری کرده است و کشورهای بیشتری را به نفوذ خود کشانده است.