loader image

جستجو

How Harris Can Beat Trump on Taxes

واشنگتن مانثلی:
چگونه هریس می‌تواند ترامپ را در مورد مالیات‌ها شکست دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «واشنگتن مانثلی» در گزارش تازه خود  ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،‌ به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه هریس می‌تواند ترامپ را در مورد مالیات‌ها شکست دهد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه واشنگتن مانثلی در گزارش تازه خود به‌قلم «بیل‌شر» نوشت:راه‌‌‌اندازی کارزار ریاست‌جمهوری در 100 روز با چالش‌های بی‌شماری همراه است که یکی از آن‌ها ایجاد یک برنامه متمایز است؛ و برای دموکرات‌ها، توسعه یک سیاست مالیاتی ذاتاً پر از مشکلات است.

دموکرات‌ها هنگام هدف قرار دادن پیشنهادهای افزایش مالیات بر ثروتمندان و شرکت‌ها در زمینه‌های سیاسی نسبتا امن‌تری قرار دارند؛ اما آن‌ها همچنان سعی می‌کنند از زیان‌آور شدن برای کسب ‌و کارها، به‌ویژه کسب ‌و کارهای کوچک جلوگیری کنند.

اگر کامالا هریس دموکرات‌ها را به یک سه‌گانه سوق دهد، پیروزی در کاخ سفید، مجلس نمایندگان و سنا، آنگاه افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها از طریق فرآیندی امکان‌پذیر می‌شود. هریس، مانند بایدن، قبلاً گفته بود که مالیات بر درآمد سالانه افرادی که کمتر از 400 هزار دلار دارند را افزایش نمی‌دهد و عملاً از گسترش بخش بزرگی از قانون مالیاتی ترامپ استقبال می‌کند. آنچه او در مورد مالیات شرکت‌ها پیشنهاد خواهد کرد هنوز نامشخص است. (ترامپ پیشنهاد کرده است که نرخ مالیات شرکت‌ها را دوباره به 15 درصد کاهش می‌دهد.)

هریس باید از یک ایده استقبال کند، هم برای تحت تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان طبقه کارگر در مسیر مبارزات انتخاباتی و هم برای کمک به عبور از انبوه قانونگذاری در سال آینده: «افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها فقط برای شرکت‌هایی است که به مدیران ارشد خود بیش از حقوق کارگران خود حقوق می‌دهند».

در قانون کاهش تورم، بایدن مالیات غیرمستقیم یک درصدی را بر بازخرید سهام اعمال کرد و در سخنرانی سال 2023 در مورد وضعیت اتحادیه پیشنهاد کرد: «ما مالیات بر بازخرید سهام شرکت‌ها را چهار برابر می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را تشویق کنیم.» بازخرید سهام زمانی است که شرکت‌ها سهام خود را برای توزیع سود بین سرمایه‌گذاران بازخرید می‌کنند، اما همان‌طور که مرکز سیاست مالیاتی اشاره می‌کند، «بازخرید سهام به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا از مالیات آمریکا اجتناب کنند.»

هریس حتی می‌تواند برخی از لفاظی‌ها را از معاون ترامپ، سناتور جی دی ونس، یاد بگیرد. او در یک پادکست گفت: «بیایید از چیزهایی که بد هستند مالیات بگیریم و از چیزهایی که خوب