loader image

جستجو

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

مدرن وار:
چگونه یگان‌های کوچک، در ارتش تحول ایجاد می‌کنند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «مدرن وار» در گزارش تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که چگونه یگان‌های کوچک، در ارتش تحول ایجاد می‌کنند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه مدرن وار در گزارش تازه خود به‌قلم «بن بلن» «دیل هانتر» نوشت: در سال 1999، ژنرال اریک شینسکی، پس از معرفی چشم‌اندازی جسورانه برای تحول ارتش تا سال 2030، اولین سال خود را به‌عنوان رئیس ستاد ارتش گذراند تا چشم‌انداز خود را به اشتراک بگذارد

. با این حال، همانطور که ژنرال شینسکی توضیح داده است، این دیدگاه در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت و با مقاومت در سراسر ارتش روبرو شد.

امروز، دشمنان برای اجتناب از شرایطی که به نفع ارتش آمریکا است که در دو دهه گذشته در عراق و افغانستان جنگیده است یا ارتشی که صرفاً دکترین جنگ سرد را به‌عنوان راه‌حلی برای چالش‌های عملیات‌های رزمی در مقیاس بزرگ دوباره معرفی می‌کند، تکامل یافته‌اند.

در مصاحبه‌ای در سال 2021، ژنرال مایک موری که در آن زمان به‌عنوان فرمانده فرماندهی آینده ارتش خدمت می‌کرد، کتاب «استارتاپ ناب» اریک رایس در سال 2011 را برای جهت‌گیری ارتش در تحول به سمت نیروی 2030 معرفی کرد.

گروه ضربت چند دامنه‌ای (MDTF) که به‌عنوان یک استارتاپ در ارتش فعالیت می‌کند، با ابزارهای جدید، تاکتیک‌های جدید و رویکردهای جدید به شیوه‌ای برخورد می‌کند که شرکت‌های نوآور با محصولات خود به‌عنوان حداقل محصولات قابل دوام برخورد می‌کنند و مفهوم عملیات چند دامنه‌ای نوظهور ارتش را در صحنه اولویت عملیاتی می‌کند.

در واقع، MDTF محصول قابل دوام ارتش بود که قرار بود با آشکار شدن نیازها به‌سرعت تکامل یابد.

در حالی که بیشتر تلاش‌ها در آمریکا قاره‌ای برای توسعه قابلیت‌های فرماندهی و کنترل جدید در سطح تاکتیکی متمرکز است، آزمایش MDTF با واحدهای توزیع‌شده آن در صحنه، لزوماً نیازمندی‌های شبکه‌ای در سطح عملیاتی و صحنه‌ای را پیش می‌برد.

MDTF‌ها همراه با سایر نیروهای زمینی شرایطی را برای بازگشت نیروی هوایی و دریایی تعیین می‌کنند که به نوبه خود شرایطی را برای ورود تشکیلات زمینی بزرگتر فراهم می‌کند.

بر اساس جدول زمانی ارتش برای بودجه‌بندی، ورودی‌های ارتش 2030 ممکن است در حال حاضر وجود داشته باشد.

دگرگونی مبتنی بر مفهوم مرحله ضروری در تکامل ارتش است، با این حال آینده نگری نباید ما را نسبت به تهدید در محیط عملیاتی کنونی کور کند.

آزمایشات در قاره آمریکا، مانند پروژه همگرایی، گامی ضروری برای ایجاد تحول در سراسر ارتش است، اما این باید با آزمایش رو به جلو همراه شود. فناوری طراحی‌شده برای حل مشکلات آزمایش‌نشده توسط سربازان در محیط ممکن است در واقع واحدهای آموزش‌ندیده و فرماندهان نه چندان ماهر را دچار مشکل کند.

 برای همگام شدن با تهدید شماره یک در استراتژی دفاع ملی، افراد و سازمان‌ها باید محرک‌های تغییر باشند و اجازه دهند عناصر دیگر در سراسر طیف DOTMLPF-P به‌طور همزمان تکامل یابند.

اندکی پس از آن که ژنرال شینسکی دیدگاه خود را از تحول نسبت به ارتش 2030 توصیف کرد، 11 سپتامبر به‌عنوان یک کاتالیزور برای تغییر عمل کرد.

بخشی از این طرح شامل یک وسیله نقلیه جدید بود که به استرایکر تبدیل شد و اولین تیپ استرایکر تا سال 2003 در عراق بود.

بدون وجود یک کاتالیزور در این سطح، دگرگونی در سطح خدمات با سرعتی که برای پاسخگویی به تهدیدات مشابه امروزی ضروری است، نیازمند تشکیلات چابک و سازگار با سوگیری نسبت به اقدام قبل از دریافت فناوری‌های جدید است.