loader image

جستجو

China, with its zero-quid policy, remains a threat

واشنگتن اگزمینر:
سیاست کویید صفر نشان می‌دهد که چین همچنان یک تهدید است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن اگزمینر» در یادداشت تازه خود با اشاره به شهر شانگهای جدیدترین قربانی رویکرد متعصبانه چین در قبال کرونا، نوشت: شهروندان از ناکافی بودن مواد غذایی، پزشکی شکایت دارند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن اگزمینر در یادداشت خود نوشت: در مواجه با افزایش موارد ابتلا به کووید در سراسر چین، زیردستان دبیر‌کل حزب کمونیست، موج جدیدی از قرنطینه‌های سختگیرانه را راه‌اندازی کرده‌اند و این یک مشکل برای شی‌جین‌ پینگ است.

شانگهای، جدیدترین قربانی رویکرد متعصبانه چین در قبال ویروس کرونا است. این شهر با ۲۵ میلیون شهروند، قطب اصلی مالی و صادراتی چین و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. اما قرنطینه اجازه نمی‌دهد همه چیز عادی پیش برود.

اگرچه سانسورچی‌های داخلی برای حذف گزارش‌های منفی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، اما ویدئو‌هایی که در سایر رسانه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، نشان از شرایط آشفته مردم چین دارند.

شهروندان از ناکافی بودن مواد غذایی، پزشکی و… شکایت دارند. به نظر می‌رسد بیمارستان‌ها پر از بیمار شده‌اند. بیماران به اجبار از خانواده‌های خود جدا و حتی به حال خود رها می‌شوند تا بمیرند.

به گزارش آسوشیتدپرس، افراد مسن بیشترین رنج را تحت نظام جدید و متعصب کووید در چین متحمل می‌شوند. اگرچه کمونیست‌ها به طرز مضحکی ادعا می‌کنند که در جریان موج اخیر شانگهای، هنوز کسی بر اثر این ویروس جان خود را از دست نداده است، ولی بسیاری از بیماران مسن فوت کرده‌اند، زیرا کادر پزشکی مبتلا به کرونا مجبور به توقف کار شده‌اند.
گلوبال تایمز می‌گوید این «پیچیدگی‌های زندگی عادی مردم»، ناشی از سیاست‌های دولت نیست، بلکه «دقیقاً به این دلیل رخ می‌دهند که سیاست نابودی کرونا  اصلا اجرا نشده است.»

متأسفانه شی، نمی‌تواند حقیقت را برای همیشه پنهان کند. جمعیت شانگهای بسیار زیاد است. ارتباط آن با اقتصاد بین‌المللی،  پنهان کردن این شکست را تقریباً غیرممکن می‌کند. آن‌چه در شانگهای اتفاق می‌افتد، از زمان شروع همه‌گیری بیش از دو سال پیش، در بسیاری از شهرهای چین رخ داده است. برای مثال، در ماه ژانویه، شهر 13 میلیون نفری شیان دچار بحران مشابه کمبود غذا و دارو شد.

تمامی جهان باید به آنچه در شانگهای اتفاق می‌افتد، توجه کافی داشته باشند، زیرا چین در حال حاضر قصد دارد قدرت و نفوذ خود در سراسر جهان را به عنوان جایگزینی برای سیستم مبتنی بر قوانین آمریکا که امروزه بر آن حاکم است، معرفی کند.

اگر شی، با مردم خود به این بدی رفتار کند، دیگران چگونه باید انتظار رفتار مبتنی بر هدایت‌گری را از این کشور داشته باشند؟