loader image

جستجو

China welcomes Russian media coverage of the war

ژاپن تایمز: چین از تبلیغات رسانه‌ای روسیه در مورد جنگ استقبال می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «ژاپن تایمز» در یادداشت خود ضمن اشاره به اینکه مقامات اروپایی و آمریکایی به سیستم‌ عامل‌های آنلاین برای سرکوب اطلاعات نادرست روسیه فشار می‌آورند، تاکید کرد که چین از تبلیغات رسانه‌ای روسیه در مورد جنگ استقبال می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه ژاپن تایمز در یادداشت تازه خود به‌قلم «لی‌یوان» نوشت:ساعاتی پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، روزنامه رسمی ‌حزب «کمونیست چین» -گلوبال تایمز- ویدئویی را منتشر کرد که می‌گوید تعداد زیادی از سربازان اوکراینی سلاح‌های خود را زمین گذاشته‌اند.

دو روز بعد، ایستگاه تلویزیون مرکزی چین(CCTV) یک هشدار فوری به نقل از رئیس پارلمان روسیه منتشر کرد، مبنی بر اینکه «ولودیمیر زلنسکی» -رئیس جمهور اوکراین- از کی‌یف فرار کرده است.

در 28 فوریه، در حالی که روسیه به یک منزوی بین‌المللی تبدیل شد، خبرگزاری دولتی روسیه، اسپوتنیک به اشتراک گذاشت. سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اسپوتنیک گفت، روسیه هنوز دوستانی در جهان دارد، به ویژه «یک غول واقعی» مانند چین.

در حالی که مقامات اروپایی و آمریکایی به فیس بوک، توییتر، تیک تاک و سایر سیستم عامل های آنلاین برای سرکوب اطلاعات نادرست روسیه فشار می‌آورند، چین از تبلیغات و دروغ‌های روسیه در مورد جنگ استقبال کرده است.

رسانه‌های دولتی چین پوشش همتایان روسی خود را بدون تأیید نقل قول کردند و به بزرگنمایی اطلاعات نادرست آن‌ها در اینترنت چین کمک کردند.

وقتی صحبت از اطلاعات به میان می‌آید، دولت چین یک کنترل‌کننده است و آنچه را که 1.4 میلیارد نفر از مردمش مصرف می‌کنند دیکته و سانسور می‌کند.

با این حال، در حالی که جهان با یکی از جدی‌ترین بحران‌های ژئوپلیتیکی خود از زمان پایان جنگ سرد مواجه است، چین دفاع دیجیتال خود را کنار گذاشت و به ماشین تبلیغاتی کرملین اجازه داد تا به شکل‌گیری درک عمومی ‌از جنگ کمک کند.

اتحاد اطلاعاتی چین و روسیه بر اساس جهان‌بینی مشترک دو رهبر، «شی جین پینگ» و «پوتین» شکل گرفته است، که به دلیل بی‌اعتمادی عمیق به آمریکا، مصمم هستند سلطه غرب را در رقابت برای افکار عمومی ‌به چالش بکشند.

پیامی‌که چینی‌ها سعی دارند به کشور خود برسانند این است که اقدامات نظامی ‌روسیه ضد غرب، ضد گسترش ناتو و ضدنازی است، بنابراین موجه و محبوب است.

در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چین، بسیاری از مردم، زبان پوتین و رسانه‌های روسی را پذیرفتند و طرف اوکراینی را افراطی و نئونازی خواندند.

رسانه‌های چینی همچنین اطلاعات نادرست روسیه را منتشر می‌کنند که اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

در مجموع، کاربران آنلاین چینی شاهد جنگی کاملاً متفاوت با بیشتر نقاط جهان هستند.