loader image

جستجو

Israel's campaign in Syria is a challenge for Iran

جوئیش نیوز سیندیکیت:
کارزار اسرائیل در سوریه چالشی برای ایران است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سندیکیت» در مطلب تازه خود به‌نقل از یکی از مقامات ارشد اسرائیل، نوشت: کارزار اسرائیل در سوریه چالشی برای ایران است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوئیش نیوز سندیکیت درمطلب تازه خود به‌قلم «یاکوف لاپین» نوشت: «زویکا هایموویچ» -فرمانده سابق نیروی پدافند هوایی- می‌گوید که هیچ حمله‌ای در جنگ سایه‌ها که در سوریه بین اورشلیم و تهران جریان دارد، تعیین‌کننده نخواهد بود.

به گفته یکی از مقامات ارشد سابق نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، حملات هوایی گزارش‌شده این کشور که انتقال تسلیحات ایران را در فرودگاه بین‌المللی حلب و در منطقه دمشق هدف قرار می‌دهد، بخشی از کارزار طولانی‌مدت دولت یهود برای برهم زدن استقرار جمهوری اسلامی در سوریه است.

از سال 2013، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کارزار سایه را علیه قاچاق تسلیحات و تلاش‌های نظامی ایران در سوریه به راه انداخته است که در دستگاه دفاعی به‌عنوان «کارزار بین جنگ‌ها» نامیده می‌شود.

هایموویچ گفت که الگوهای عملیاتی ایران و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سوریه برای چندین سال مشابه بوده است و جمهوری اسلامی اغلب از یک کریدور هوایی به سوریه برای قاچاق اسلحه تحت پوشش پروازهای تجاری و هواپیماهای باری استفاده می‌کند.

وی افزود: «حتی حمله غیرعادی گزارش‌شده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به باندهای فرودگاه بین‌المللی دمشق در ماه ژوئن، که آن‌ها را برای مدتی غیرقابل استفاده کرد، تأثیر موقتی داشت».

وی خاطرنشان کرد: ایران بارها سعی کرده است اطلاعات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را فریب دهد و با پنهان کردن عملیات قاچاق هوایی خود، این کشور را به چالش بکشد.

در 25 آگوست، گزارش‌های رسانه‌‌ای از حمله هوایی قابل‌توجه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به مصیاف منتشر شد که بنا بر گزارش‌ها، مراکز ذخیره‌سازی موشک‌های زمین به زمین در آن منطقه را هدف قرار داد.

چند روز بعد، مشخص شد که روسیه یکی از باتری‌های موشک زمین به هوای اس-300 را که قبل از حمله در مصیاف مستقر کرده بود، خارج نموده و آن را برای محافظت در برابر تهدیدات هوایی یا موشکی اوکراین منتقل کرده است.

گمان می‌رود همه این باتری‌ها تحت فرماندهی روسیه باشند، اگرچه برخی از آن‌ها دارای پرسنل پدافند هوایی سوریه‌ هستند.

در ماه می، یک باتری اس-300 ساخت روسیه در مصیاف، در پی حمله ادعایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به این منطقه، موشکی را به سمت جت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شلیک کرد که به نظر می‌رسد اقدامی مستقل و ناهماهنگ توسط پرسنل سوری بدون مجوز فرماندهان روسی باشد.