loader image

جستجو

Reduction of freedom of speech in American universities

واشنگتن تایمز:
کاهش آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن تایمز» در گزارش تازه خود از کاهش آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا خبر داد و اعلام کرد: 426 مؤسسه از 486 حداقل یک خط مشی محدودکننده گفتار دانشجویان را در پیش گرفته‌اند.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن تایمز در گزارش خود اعلام کرد: 88 درصد از کالج‌های آمریکا که برگزار‌کننده دوره‌های تحصیلی چهار ساله هستند، آزادی بیان دانشجویان را محدود می‌کنند.

بر اساس گزارش سالانه مربوط به مقررات آزادی بیان در دانشگاه‌ها، این موضوع به معنای معکوس شدن روند 15 سال گذشته است.

«بنیاد حقوق و بیان فردی» (فایر) در گزارش خود اعلام کرد 426 مؤسسه از 486 حداقل یک خط مشی محدودکننده گفتار دانشجویان را در پیش گرفته‌اند.

این گروه حمایت از آزادی بیان که در فیلادلفیا مستقر است همچنین رتبه 12 مدرسه را از «زرد» به «قرمز» کاهش داد. این اولین بار از سال 2007 است که تعداد مدارس دارای بدترین رتبه افزایش یافته است.

لورا بلتز، نویسنده گزارش، مدیر اصلاحات سیاست‌های موسسسه «فایر» گفت دانشگاه‌ها امسال دچار لغزش شدند، زیرا سیاست‌های گسترده‌تری را در خصوص آزار و اذیت، گزارش‌های جانبدارانه و ارسال مطالب در رسانه‌های اجتماعی اتخاذ کردند که توانایی‌های دانش‌آموزان را در خصوص اظهارنظرهای عمومی محدود می‌کرد.

بلتز به واشنگتن تایمز گفت: امیدواریم با انتشار این گزارش، توجه به این محدودیت‌ها جلب شود و دانشگاه‌ها آن‌ها را اصلاح کنند و سال آینده از فهرست «قرمز» خارج شوند.

از دیگر سیاست‌هایی که امسال به آن‌ها اشاره شد، مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای محدود کردن اعتراض‌ها و تظاهرات در دانشگاه‌ها است، که بسیاری از آن‌ها در حالی رخ داد که دانشجویان لیبرال به شکلی گسترده، سخنرانی‌های چهره‌های محافظه‌کار را دچار اختلال کردند.

12دانشگاهی که رتبه آن‌ها به «قرمز» کاهش یافته است، شامل پنج مدرسه در نظام ایالتی مینه‌سوتا بودند.

موسسه فایر در سال 2006 رتبه‌بندی رعایت مقررات آزادی بیان دانشگاه‌ها را با چراغ‌های سبز، زرد یا قرمز آغاز کرد. در آن سال فقط 2.4 درصد از مدارس سبز و 97.6 درصد زرد یا قرمز تعیین شدند.

از سال 2007، سهم دانشگاه‌ها با رنگ زرد یا قرمز به تدریج کاهش یافته و به 86.5 درصد در سال گذشته رسیده است.