loader image

جستجو

Reduction of Faina Kirschenbaum's sentence

هاآرتص:
کاهش حکم فاینا کیرشنباوم

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در گزارش خود از کاهش حکم معاون سابق وزیر اسرائیل خبر داد و نوشت: کیرشنباوم سال گذشته به 15 مورد دریافت رشوه، چهار مورد درخواست رشوه و سه مورد کلاهبرداری و خیانت ‌در امانت محکوم شد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه هاآرتص در گزارش خود خبر داد: دیوان عالی کشور چهارشنبه حکم «فاینا کیرشنباوم»، معاون سابق وزیر کشور را از 10 سال و نیم، به 7 سال و نیم کاهش داد.

کیرشنباوم به رشوه‌خواری، کلاه‌برداری و خیانت ‌در امانت در پرونده اسرائیل بیتنو محکوم شد. قاضی‌ها «اسحاق عامیت» «آنات بارون» و «الکس اشتاین» تخفیف حکم کیرشنباوم را با در نظر گرفتن اصل یکنواختی مجازات، با توجه به مجازات‌های بسیار سبک‌تری که برای دست‌اندرکاران پرونده‌های مختلف اعمال می‌شود، توجیه کردند.

علاوه بر این، قضات تشخیص دادند که باید در نظر گرفته شود که هنگام وقوع تخلفات، هیچ مکانیسم منظمی در حزب اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بیتنو برای تعیین نحوه توزیع بودجه ائتلاف وجود نداشته است.

آن‌ها توضیح دادند که فقدان دستورالعمل‌های روشن در مورد این موضوع به شکل‌گیری روش و دامنه این پرونده کمک کرده است.

یکی دیگر از ملاحظات مورد اشاره قاضی عامیت این است که وضعیت زندانیان زن در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان «نوه تیرتصه» که با توجه به ویژگی‌های فردی، نوع جرمی که به خاطر آن زندانی‌ شده‌اند و جمعیت زندانیان حاضر در زندان، بین زندان‌های مختلف تقسیم می‌شوند، نسبت به زندانیان مرد دشوارتر است.

کیرشنباوم سال گذشته به 15 مورد دریافت رشوه، چهار مورد درخواست رشوه و سه مورد کلاهبرداری و خیانت ‌در امانت محکوم شد.

او اجرای حکم زندان خود را در دسامبر آغاز کرد. وی علاوه بر حبس واقعی به 12 ماه، به حبس تعلیقی و 900 هزار شِکِل جزای نقدی محکوم شد. نکته اصلی این پرونده، روش جنایتکارانه‌ای بود که توسط اسرائیل بیتنو به کار گرفته شده بود که در آن، حزب از قدرت دولتی خود برای بهره‌برداری از بودجه عمومی برای نیازهای حزب و نیازهای شخصی اعضای آن استفاده می‌کرد.

کیرشنباوم به‌عنوان دبیرکل حزب خدمت می‌کرد و بقیه رشوه‌خواران در این پرونده، به احزاب مختلف کمک می‌کردند تا بودجه و کمک‌های دولتی را در ازای درصدی از آن‌ها دریافت کنند. این درصدها به روش‌های خلاقانه مانند استخدام همکاران، هزینه‌های تأمین مالی، معاملات ساختگی و هدایای شخصی به آن‌ها بازگردانده می شد. بر اساس رأی پرونده، در آن دوره کیرشنبام 2 میلیون شِکِل برای خود و حزبش رشوه گرفته بود.