loader image

جستجو

Reduced life expectancy again

آسوشیتدپرس:
کاهش مجدد امید به زندگی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی از کاهش مجدد امید به زندگی در آمریکا خبر داد و نوشت: مقامات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تا 50 درصد کووید-19 را عامل کاهش متوسط عمر در سال 2021 اعلام کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: بر اساس یک گزارش دولتی که روز چهارشنبه منتشر شد، امید به زندگی (متوسط طول عمر) در آمریکا برای دومین سال متوالی در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 کاهش یافت و حدود یک سال کمتر شد.

در دو سال اول همه‌‌گیری ویروس کرونا، متوسط عمر افراد در آمریکا تقریباً 3 سال کاهش یافت. چنین حدی از کاهش آخرین بار در اوایل دهه 1940 و در اوج جنگ جهانی دوم رخ داده بود.

مقامات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تا 50 درصد کووید-19 را عامل کاهش متوسط عمر در سال 2021 اعلام کردند، سالی که واکسیناسیون به طور گسترده در دسترس قرار گرفت اما سویه‌های جدید ویروس کرونا موجب شد موجی از بستری و مرگ و میر در بیمارستان به راه بیفتد.

از دیگر عوامل کاهش امید به زندگی در آمریکا می‌توان به مشکلات قدیمی نظیر مصرف بیش از حد مواد مخدر، بیماری قلبی، خودکشی و بیماری مزمن کبد اشاره کرد.

متوسط عمر یا امید به زندگی برآوردی از میانگین سال‌هایی است که انتظار می‌رود یک نوزاد متولد شده در یک سال معین، با توجه به میزان مرگ و میر در آن زمان، زنده بماند.

متوسط طول عمر در آمریکا به مدت چند دهه افزایش یافت، اما این افزایش قبل از بروز کرونا متوقف شد. امید به زندگی در سال 2019 78 سال و 10 ماه بود، در سال 2020 به 77 سال کاهش یافت. سال گذشته به حدود 76 سال و یک ماه کاهش یافت. آخرین باری که امید به زندگی در این سطح پایین قرار داشت سال 1996 بود.

کاهش متوسط طول عمر در میانه همه‌گیری کرونا برای برخی از گروه‌های نژادی بدتر بود و برخی شکاف‌های موجود بیشتر شد. برای مثال، امید به زندگی برای مردم سرخ‌پوست آمریکا و بومیان آلاسکا بیش از 6 سال و نیم از زمان شیوع کرونا کاهش یافته و به 65 سال رسیده است.