loader image

جستجو

A soldier was killed in an Israeli army base

هاآرتص:
کشته شدن یک سرباز در پایگاه ارتش اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در گزارش تازه خود از کشته شدن یک سرباز در پایگاه ارتش اسرائیل خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه هاآرتص در گزارش تازه خود خبرداد:  یک سرباز سه‌شنبه در پایگاهی در  بیت‌المقدس به ضرب گلوله کشته شد. پلیس نظامی در حال بررسی شرایط این پرونده است.

براساس سوء ظن، وی بر اثر شلیک گلوله همرزمانش کشته شده است. متوفی در واحد مرزی پلیس نظامی خدمت می‌کرد.

با وجود تلاش‌های احیا، مرگ باروخ کابراتای ۱۹ ساله از پتاخ تیکوواه که بر اثر شلیک گلوله دوستش در آناتوت مجروح شده بود، تأیید شد.

حدود سه ماه پیش یک سرباز دیگر در یگان گذرگاه به نام نوعا لازار که در گردان اریز خدمت می‌کرد، کشته شد.

او در حالی که در ایست بازرسی شعافات ایستاده بود، به ضرب گلوله کشته شد، سپس یک فلسطینی با خودرویی به محل حادثه رسید، از آن پیاده شد و با اسلحه در دست به لازار نزدیک شد و از فاصله کوتاهی به او شلیک کرد.

یک سرباز به ظن دست داشتن در این رویداد دستگیر شد، اما جرم وی هنوز مشخص نشده است.

علاوه بر این، «سرلشکر یانیو عاشور» -فرمانده تیپ  646- «سرهنگ یارون سیمسولو» را به‌عنوان سرپرست کمیته‌ای که پرونده را بررسی می‌کند، منصوب کرد.

این حادثه در طول یک فعالیت عملیاتی رخ نداده است. تحقیقات توسط یک واحد تحقیقات عملیاتی ویژه مدیریت می‌شود.

در آوریل 2020، یک افسر ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حین تمرین قبل از انتقال به پست نگهبانی در الخلیل بر اثر شلیک گلوله از سلاح جنگی مجروح شد. در این حادثه، فرمانده ستاد مرکزی پس از آن تصمیم به توقف آموزش گرفت.

اکتبر گذشته، لازار، 18 ساله اهل بت حفر، در یک حمله تیراندازی در ایست بازرسی شعفات در شرق اورشلیم به قتل رسید. لازار از رزمندگان عبوری در گردان اریز پلیس نظامی بود و پس از مرگش به درجه گروهبانی ارتقا یافت. مادرش می‌گوید: او واقعاً می‌خواست یک جنگجو باشد و کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داد.