loader image

جستجو

Iranian ghost ships help Russia circumvent sanctions

دیلی میلی:
کشتی‌های شبح ایران به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «دیلی میل» با اشاره به تحریم‌های روسیه توسط آمریکا،‌ بریتانیا و اتحادیه اروپا برصادرات نفت، نوشت: کرملین با استفاده از «ناوگان شبح» ایران برای انتقال نفت به سراسر جهان، از روش‌های این کشور تقلید کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل، به نقل از سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» نوشت: شرکت‌های مرتبط با کرملین در حال انتقال نفت خود در ناوگان «کشتی‌های شبح» هستند و روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا بر صادرات نفت خود، از این ناوگان دریایی ایران کمک خواسته است.

اکنون سازمان‌های حقوق بشری از غرب خواسته‌اند که یک تیم «شکارچیان شبح» تشکیل دهند تا با کشتی‌هایی که گفته می‌شود به ولادیمیر پوتین در تامین مالی جنگ کمک می‌کنند، مقابله کنند.

بنابراین، گزارش «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» گفته است، حداقل پنج کشتی «ناوگان شبح» جمهوری اسلامی که نفت را از روسیه به چین و هند منتقل می‌کند را شناسایی کرده است.

«ایور رابرتز» -مشاور «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»- گفت: «روسیه با استفاده از «ناوگان شبح» ایران برای انتقال نفت به سراسر جهان، از روش‌های این کشور تقلید کرده است. اگر می‌خواهیم پوتین را پای میز مذاکره بیاوریم، اتحاد مخالف روسیه باید این تجارت را کنترل کند».

روزنامه «میل‌آن‌ساندی» سال 2021 فاش کرد که چگونه ایران از یک ناوگان با 123 کشتی و استفاده از روش‌هایی مانند «جعل» و «تغییر پرچم» برای دور زدن تحریم‌های تجاری بین‌المللی علیه این کشور استفاده کرد. این نفت‌کش‌ها معمولا با خاموش کردن سیستم ردیاب (جی‌پی‌اس) و رد گم‌کنی در دریا تردد می‌کنند.