loader image

جستجو

Discovery of documents of nuclear activities in Trump's house

نیویورک پست:
کشف اسناد فعالیت‌های هسته‌ای در خانه ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک پست» در گزارشی از کشف اسناد فعالیت‌های هسته‌ای در خانه ترامپ، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک پست در گزارشی خبر داد:رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یک افشاگر در وزارت دادگستری آمریکا از کشف اسنادی محرمانه درباره مسائل دفاعی و توانمندی‌های هسته‌ای یک کشور دیگر، در بین اسناد طبقه‌بندی شده منزل ترامپ در مارالاگو خبر داده است.

همچنین طبق نقل روزنامه واشنگتن پست مشخص شده که این اسناد، تنها برای گروهی از مقامات آمریکایی قابل مشاهده بوده و در میان آن‌ها درباره عملیات‌های مخفی آمریکا که حتی افسران ارشد امنیت ملی از آن بی اطلاع بودند نیز اسنادی دیده می‌شود.

با این حال چیزی درباره نام کشوری که اسناد مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای و دفاع نظامی آن در میان اسناد طبقه‌بندی شده در منزل ترامپ بوده، هنوز فاش نشده است.

در این مقاله آمده است که برخی از برنامه‌های دسترسی ویژه که در این اسناد ذکر شده است تنها برای مشاهده توسط رئیس‌جمهور، برخی از اعضای کابینه و ده‌ها کارمند دیگر دولت بر اساس نیاز به دانش مجاز بوده است.

بر اساس این مقاله، این سوابق حساس باید در یک محوطه امن با یک افسر کنترل نگه داشته می‌شد، نه در اقامت‌گاه خصوصی رئیس‌جمهور سابق و تحت امنیت نامشخص.

طبق گزارش‌ها، دفتر مدیر اطلاعات ملی در حال ارزیابی میزان آسیب احتمالی ناشی از این گنجینه توسط ترامپ برای 18 ماه پس از زمان تصدی او بود.

بر اساس سوگندنامه وزارت دادگستری، از 184 سند طبقه‌بندی شده بازیابی شده، 25 مورد به عنوان فوق محرمانه، 92 سند محرمانه و 67 سند دیگر دارای ماموریت محرمانه بودند.

برخی از پرونده‌ها به حدی محدود بودند که پرسنل ضد جاسوسی اف‌بی‌آی و وکلای وزارت دادگستری مجاز به مشاهده آن‌ها نبودند.

وزارت دادگستری استدلال کرده بود که کمک هزینه قاضی منصوب شده توسط ترامپ اضافی است و روند رسیدگی را کند می‌کند. فدرال رزرو و تیم ترامپ قرار بود تا روز جمعه بر سر فهرستی از نامزدهای ارشد ویژه به توافق برسند.