loader image

جستجو

Discovery of electoral conspiracy in Puerto Rico

ساندی تایمز:
کشف توطئه انتخاباتی در پورتوریکو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «ساندی تایمز» در یادداشت اخیر خود به بررسی کشف توطئه انتخاباتی در پوتوریکو پرداخت و نوشت: فولبروک، رئیس ستاد کارکنان داونینگ استریت (دفتر نخست وزیر بریتانیا) و مشاور ارشد تراس متهم به رشوه در انتخابات پوتوریکو است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه ساندی تایمز دریادداشت اخیر خود اعلام کرد:‌ اف بی آی از «مارک فولبروک» -مشاور ارشد نخست‌وزیر جدید بریتانیا- به دلیل ارتباط با یک بانکدار متهم به رشوه در انتخابات پورتوریکو بازجویی کرده است.

ماموران اف بی آی با مشاور ارشد «لیز تراس» -نخست‌وزیر بریتانیا- درباره توطئه برای رشوه دادن به یک سیاستمدار آمریکایی و تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا مصاحبه کرده‌اند.

این سیاستمدار انگلیسی به نقش داشتن در توطئه برای براندازی دموکراسی در پورتوریکو متهم شده است. پورتوریکو جزیره‌ای در دریای کارائیب است که توسط آمریکا اداره می‌شود و به گفته دادستان‌های آمریکایی این توطئه به «قلب دموکراسی ما ضربه زده» و «باعث از دست رفتن اعتماد شهروندان به نهادهای حکومتی» شده است.

فولبروک، رئیس ستاد کارکنان داونینگ استریت (دفتر نخست وزیر بریتانیا) و مشاور ارشد تراس است که نقش مهمی را در ترسیم راهبردهای دولت ایفا می‌کند.

گفته می شود فولبروک به عنوان شاهد توسط وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی مصاحبه شده است.

این تحقیقات به ظاهر شامل یک تاجر مستقر در لندن است که متهم به رشوه دادن به یک سیاستمدار آمریکایی است.

ماموران دولت فدرال با برقراری تماس با همتایان خود در آژانس ملی جنایات بریتانیا و اسکاتلند یارد، مصاحبه‌ای با این مشاور 60 ساله لیز تراس ترتیب دادند.

«واندا وازکز گارسد» -فرماندار وقت پورتوریکو- متهم است که جولیو مارتین هررا ولوتینی، از لندن و مالک بانک پورتوریکویی «بنکردیتو به او رشوه داده‌اند.

دادستان‌های فدرال گفتند که هررا به وازکز، فرماندار وقت پورتوریکو رشوه داده است تا ناظر مالی خود را که در حال بررسی وضعیت مالی بانک وی بود، اخراج کند. هررا که در حمایت مالی از حزب محافظه‌کار نقش داشته مایل بود جایگزینی برای این فرد تعیین کند.

فولبروک در این پرونده به عنوان شاهد فراخوانده شد، زیرا گفته می‌شود که  او از توطئه ادعایی برای تضعیف دموکراسی در پورتوریکو اطلاع داشته است.

گفته می‌شود که ولوتینی، بانکدار بین‌المللی به فرماندار سابق پورتوریکو، 300 هزار دلار وعده کمک برای پیروزی در کارزار انتخاباتی‌اش در سال 2020 داده است به شرطی که او ناظر ارشد مالی این جزیره را اخراج کند