loader image

جستجو

SOUTHERN ISRAEL, ISRAEL - MARCH 04:  Israeli soldiers patrol near the border with Gaza on March 4, 2024 in southern Israel. Over the weekend, the vice president of the United States, Israel's foremost international ally, voiced the most forceful demand yet that there be an immediate ceasefire in the conflict, imploring Hamas to agree to the a six-week pause in fighting and calling on Israel to increase the flow of aid into the territory.  (Photo by Amir Levy/Getty Images)

تایمز اسرائیل:
کشمکش ناتمام میان جبهه مقاومت و اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسرائیل» در یادداشت خود با اشاره به کشمکش ناتمام میان جهبه مقاومت و اسرائیل، نوشت: شکستن خفقان ارتش‌ها و موشک‌هایی که نتانیاهو اکنون اذعان می‌کند که ایران قصد دارد بر سر اسرائیل پرتاب کند، نیازمند استراتژی‌های دقیق است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه تایمز اسرائیل در یادداشت خود به‌قلم «دیوید هورویتز» نوشت:‌در حالی که ملت ما دو هفته منفعلانه منتظر است و در حال شمارش است تا ببیند آیا ایران و حزب‌الله چه زمانی و با چه شدتی حمله به ما را انتخاب می‌کنند تا از قتل دو تن از رهبران تروریست‌ها «انتقام» بگیرند.

ما اسرائیلی‌ها احساس می‌کنیم که بازیچه‌های ناامید و ناتوان نیروهای قدرتمندتر دیگر هستیم.

این وضعیت قابل قبولی برای ملت یهودی احیا‌شده نیست و به فقدان راهبردی غیرقابل‌دفاع توسط رهبری ما برای بازگرداندن امنیت ملی بیش از 10 ماه پس از تهاجم، کشتار و آدم‌ربایی حماس در 7 اکتبر اشاره می‌کند.

شکستن خفقان ارتش‌ها و موشک‌هایی که نتانیاهو اکنون اذعان می‌کند که ایران قصد دارد بر سر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پرتاب کند، نیازمند استراتژی‌های دقیق است.

از جمله هماهنگی با متحدان ما و آمادگی در داخل برای اطمینان از اینکه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در بهترین موقعیت برای تسلط بر دفاع قرار دارد.

در حالی که نتانیاهو بارها تاکید می‌کند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌تواند به تنهایی از خود دفاع کند، رویدادهای چند ماه اخیر شکی باقی نمی‌گذارد که اسرائیل نمی‌تواند تمام دشمنان بسیار قدرتمند خود را در انزوا دفع کند.

این واقعیت با تسلیحات ضروری دولت بایدن و هماهنگی آن با ائتلافی که به خنثی کردن حمله موشکی و پهپادی ایران در ماه آوریل کمک کرد و اکنون با افزایش تهدیدات ایران برای حمله مستقیم بیشتر، دوباره شکل گرفته است، برجسته می‌شود.

تا لحظه نگارش این خبر، مشخص نیست که حماس حتی هیئتی را برای مذاکرات روز پنجشنبه اعزام کند.

آنچه واضح است این است که گفت‌وگوها نشان‌دهنده یک عنصر هماهنگ استراتژی نیست که توسط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و متحد حیاتی آمریکا در خلال کاهش قدرت بی‌امان نیروهای شرور مختلف، تسریع در سقوط حکومت روحانیون و تعمیق اتحاد با عناصر معتدل‌تر در منطقه که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را در هر جبهه‌ای هدف قرار می‌دهند.

در روز 7 اکتبر، رهبری سیاسی و امنیتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نتوانست ‌به‌طور کامل برای تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن آماده شود که منجر به فقدان استراتژی شد که اکنون ‌به‌طور بالقوه انتحاری است، زیرا حماس قصد خود را برای تهاجم و نابودی تلگراف کرده بود.