loader image

جستجو

A Ukrainian serviceman looks on, amid Russia's attack on Ukraine, in Bakhmut, Donetsk region, Ukraine January 27, 2023. REUTERS/Yan Dobronosov      TPX IMAGES OF THE DAY

فارن پالیسی:
کشیده شدن جنگ اوکراین به مسکو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در گزارش خود با اشاره به کشیده شدن جنگ اوکراین به مسکو،‌ نوشت: به گفته مقامات روسی، حداقل 8 پهپاد در حمله مسکو شرکت داشتند و همه آن‌ها یا سرنگون شدند یا دچار انحراف مسیر شدند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در گزارش خود به‌قلم «کریستینالو» نوشت: در روز سه‌شنبه، موجی از حملات پهپادها مناطق غیرنظامی و مسکونی در مسکو را هدف قرار داد که اولین حمله از این دست به مناطق غیرنظامی در پایتخت از زمان حمله روسیه به اوکراین در بیش از یک سال گذشته است.

کرملین این حمله را «حمله پهپادی تروریستی» اوکراین توصیف کرد.

کی‌یف دخالت مستقیم خود را رد کرد، اما یکی از دستیاران «ولودیمیر زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین- گفت که اوکراین از مشاهده حملات خرسند است و حملات بیشتری را پیش‌بینی کرده است.

حمله پهپادی هم‌زمان با رگبار حملات هوایی روسیه به کی‌یف بود.

به گفته مقامات روسی، حداقل 8 پهپاد در حمله مسکو شرکت داشتند و همه آن‌ها یا سرنگون شدند یا دچار انحراف مسیر شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این حمله به چندین ساختمان آسیب رساند و به یک ساختمان مسکونی و دو ساختمان بلند از جمله یک بلوک آپارتمانی برخورد کرد. تا بعدازظهر سه‌شنبه، دو مجروح گزارش شده است.

این حمله نشان می‌دهد که چگونه هزینه‌های جنگ برای کرملین افزایش‌‌یافته است. تهاجم روسیه به اوکراین، روحیه روسیه را تضعیف کرد، به مهاجرت دسته‌جمعی از این کشور دامن زد و اقتصاد این کشور را با مجموعه‌ای از تحریم‌های تنبیهی مواجه کرد. اکنون، با حمله روز سه‌شنبه، یک نبرد نظامی که بیشتر در خاک اوکراین رخ داده است، اکنون به‌طور فزاینده‌ای در پایتخت روسیه در حال وقوع است.

در اوایل ماه می، نیروهای روسی دو پهپاد را بر فراز کرملین رهگیری کردند و ادعا کردند که تلاش اوکراین برای ترور «ولادیمیر پوتین»- رئیس‌جمهور روسیه- خنثی شد.

روز سه‌شنبه، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن در حال جمع‌آوری اطلاعات است و از حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌کند؛

این در حالی است که کی‌یف تنها در این ماه 17 دفعه مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

وی افزود: «ما بر ارائه تجهیزات و آموزش به اوکراین برای بازپس‌گیری قلمرو مستقل خود متمرکز شده‌ایم و این دقیقاً کاری است که انجام داده‌ایم.»

همچنین قابل‌ذکر است که مقامات ارشد دفاعی جهان قرار است این جمعه درباره موضوعات کلیدی جهانی در ‌‌‌گفت‌و‌گوی شانگری-لا، اجلاس امنیتی سالانه بزرگ در سنگاپور گفت‌وگو کنند.