loader image

جستجو

Lack of manpower in weapons factories

وال استریت ژورنال:
کمبود نیروی انسانی در کارخانجات تسلیحاتی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کارخانجات تسلیحاتی، نوشت: بخشی از نیروهای شرکت ریتون که در ابتدای شیوع کرونا کارشان را رها کرده‌اند بار دیگر برنگشته‌اند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در حالی که ادامه جنگ در اوکراین و تشدید تنش‌ها در اطراف تایوان تقاضاها برای خرید تسلیحات را به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

شرکت‌های اسلحه‌سازی لاکهید، ریتون و شرکت‌های دیگر اسلحه‌سازی می‌گویند کمبود نیروی انسانی و اختلال در زنجیره تامین و توزیع به چالشی برای آن‌ها تبدیل شده و بنظر می‌رسد که تا سال آینده هم این وضع ادامه خواهد یافت.

شرکت‌های سازنده تجهیزاتی مانند جنگنده‌های اف 35، انواع موشک‌ها و تسلیحات دیگر ناچار شده‌اند روند فعالیت‌های خود را آرام کنند و برنامه تحویل تسلیحات خود را برای سال آینده تغییر بدهند.

این شرکت‌ها می‌گویند بخش عمده‌ای از نیروی کار متخصص و مهندسان آن‌ها که در دو سال گذشته از این شرکت‌ها خارج شده‌اند بار دیگر بر سر کارشان برنگشته‌اند.

در حالی که اکثر شرکت‌های اسلحه‌سازی در آمریکا هنوز هم برای تامین تقاضاهایی کار می‌کنند که حدود 2 یا 3 و حتی 5 سال قبل گرفته‌اند اکنون با توجه به تداوم جنگ اوکراین و تشدید تنش در اطراف تایوان تقاضاها برای خرید انواع تسلیحات به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

دولت آمریکا قول داده است که بیش از 50 میلیارد دلار تسلیحات و کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار دهد که این کمک‌ها شامل موشک‌های جاولین و استینگر، پهپادها و تجهیزاتی مخابراتی است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است بخش عمده‌ای از این تجهیزات از انبارها و ذخائر تسلیحاتی دولت تامین می‌شوند.

همزمان که بودجه دفاعی آمریکا در حال افزایش است مجموعه‌ای از شرکت‌های اروپایی هم در پی جنگ در اوکراین اعلام کرده اند قصد دارند بودجه‌های خودشان را از افزایش دهند.

«گرگ هایس» -مدیر اجرایی ارشد شرکت اسلحه‌سازی ریتون- اعلام کرده بخشی از نیروهای این شرکت که در ابتدای شیوع کرونا کارشان را رها کرده‌اند بار دیگر برنگشته‌اند و با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون، امیدی به بهبودی وضع وجود ندارد.

مدیران شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا می‌گویند در این شرایط تلاش‌های خود را برای جذب و آموزش نیروهای جدید و افزایش حقوق کارکنان‌شان را افزایش داده‌اند.