loader image

جستجو

Billions of US aid to Ukraine

صدای آمریکا:‌
کمک‌های میلیاردی آمریکا به اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارشی از کمک‌های میلیاردی آمریکا به اوکراین خبر داد و نوشت : آمریکا  بزرگترین کشور کمک‌کننده به اوکراین است که در ماه‌های آینده میلیاردها دلار کمک بیشتر را به اوکراین  ارائه خواهد کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا خبر داد: از زمانی که تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین در ماه فوریه گذشته کلید خورد، مذاکرات حمایت از کی‌یف عمدتاً حول محور ارائه تسلیحات و مهمات به این کشور بوده است.

مقامات آمریکایی طی هفته کنونی اعلام کردند در حالی که مقامات آمریکایی و اروپایی بر حمایت خود از بازسازی اوکراین پس از پایان کنفرانس اخیر لوگانو تأیید دارند، واشنگتن همچنین مقادیر زیادی بودجه برای تأمین مالی عملیات دولت اوکراین ارسال می‌کند.

«کارن دانفرید» -دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا- در رویدادی در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا مفتخر است بزرگترین کشور کمک‌کننده به اوکراین است و در ماه‌های آینده میلیاردها دلار کمک بیشتر را به این کشور ارائه خواهد کرد.

او گفت این مبالغ به منظور تامین بودجه مورد نیاز اوکراین است.

یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه به صدای آمریکا گفت: واشنگتن از زمان حمله مسکو به دولت اوکراین، دو میلیارد و 300 میلیون دلار به صورت مستقیم حمایت بودجه ای انجام داده است.

کی‌یف دو قسط 500 میلیون دلاری هر کدام در 29 آوریل و 20 می و 1.3 میلیارد دلاری در روز 29 ژوئن دریافت کرد.

دولت اوکراین از این پول برای پرداخت حقوق کارکنان دولتی، انجام تعهدات بازنشستگی، نگهداری بیمارستان‌ها و مدارس و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی استفاده می‌کند.

دولت بایدن در نظر دارد با کنگره همکاری کند تا 6.2 میلیارد دلار دیگر به عنوان حمایت مستقیم بودجه‌ای در 5 ماه آینده به کی‌یف کمک کند که این مبلغ، از بودجه اختصاص داده شده در دومین لایحه الحاقی که در 21 ماه می توسط بایدن امضا شد، تامین خواهد شد.