loader image

جستجو

George Sours' astronomical donations to Democrats in 2022

سی‌ان‌‌بی‌سی:
کمک‌های نجومی «جورج سورس» به دموکرات‌ها در سال 2022

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «سی‌ان‌‌بی‌سی» در گزارش مهمی از کمک‌های نجومی سرمایه‌دار یهودی به دموکرات‌ها در سال 2022، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه‌خبری  سی‌ان‌بی‌سی در گزارش مهمی اعلام کرد که «جورج سورس» -سرمایه‌د‌ار یهودی و معروف- در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال 2022 به نامزدهای حزب دموکرات، شخصاً 170 میلیون دلار کمک مالی اهدا کرده که 32 میلیون دلار آن در امور مربوط به سیاست خارجی بوده است.

طبق این گزارش، سازمان غیرانتفاعی تحت حمایت جورج سورس، تنها یک سال قبل از انتخابات میان دوره‌ای، حداقل 140 میلیون دلار در سازمان‌های غیرانتفاعی که دارای اتهامات سیاسی هستند، سرمایه‌گذاری کرده بود و این کمک‌ها علاوه بر 170 میلیون دلاری است که شخص جورج سوروس در چرخه انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 برای کمک به ‌کارزار‌‌های دموکرات کمک کرده است.

سازمان غیرانتفاعی سورس ‌یه‌طور‌ جداگانه تقریباً 60 میلیون دلار به 501 خیریه، کمک مالی اهدا کرد که این خیریه‌ها از مشارکت در امور سیاسی منع شده‌اند.

این کمک‌ها کمک‌های سوروس را به ‌کارزار‌‌ها و اهداف سیاسی از ژانویه 2020 به حدود نیم میلیارد دلار رساند.

کمک‌های غیرانتفاعی سوروس همیشه مستقیماً به اهداف سیاسی نمی‌رسد. این وجوه گاهی از یکی از سازمان‌های غیرانتفاعی او سرازیر می‌شود، سپس به دیگری سرازیر می‌شود، قبل از اینکه صرف تبلیغات، سازمان‌دهی و ‌کارزار‌‌های رسانه‌های اجتماعی شود که مستقیماً به دست رای‌دهندگان می‌رسد.

بر اساس وب‌سایت این بنیاد، بسیاری از کمک‌های مالی سال ۲۰۲۱ مرکز سیاست‌گذاری جامعه باز، لزوماً برای کمک به تأثیرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای اختصاص داده نشده است. در همان زمان، تام واتسون، مدیر تحریریه بنیاد جامعه باز، در ایمیلی اعتراف کرد که قطعاً برخی از کمک‌ها وجود دارد که به سازمان‌هایی تعلق می‌گیرد که برای مبارزه با سرکوب رأی‌دهندگان، حمایت از ثبت رأی‌دهندگان و گسترش مشارکت مدنی کار می‌کنند. این‌ها همه اصول اصلی دموکراتیک هستند.

همه موسسات غیرانتفاعی تحت شبکه بنیادهای جامعه باز سوروس قرار دارند که سراسر جهان را در بر می‌گیرد.