loader image

جستجو

US aid to Israel and Ukraine

کویینسی:
کمک آمریکا به اسرائیل و اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در مقاله تازه خود با اشاره به کمک آمریکا به اسرائیل و اوکراین،‌ عنوان کرد: عرضه تسلیحات آمریکا به مناطق جنگی و مناطق تنش از مشاغل آمریکا حمایت می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در مقاله تازه خود به‌قلم «ویلیام هارتونگ» نوشت: درگیری‌های اوکراین و غزه متفاوت است و رویکردهای متفاوتی را می‌طلبد؛

اما بحث در مورد هدف و تأثیر ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند ضروری‌تر باشد.

این امر به‌ویژه در مورد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صادق است، با توجه به ویرانی عظیم انسانی که حمله آن به غزه ایجاد می‌کند و خطر واقعی یک جنگ گسترده‌تر در غرب‌آسیا.

با این حال، دولت بایدن در تلاش‌های خود برای متقاعد کردن کنگره به تصویب یک بسته اضطراری به ارزش 100 میلیارد دلار که عمدتاً شامل کمک‌های نظامی و انتقال تسلیحات به اوکراین و اسرائیل (رژیم صهیونیستی)و همچنین تایوان است، موضوع مشترکی را دنبال می‌کند:

عرضه تسلیحات آمریکا به مناطق جنگی و مناطق تنش از مشاغل آمریکا حمایت می‌کنند.

بایدن این تفکر را در سخنرانی دفتر بیضی شکل خود آغاز کرد و در آن پیشنهاد کمک اضطراری جدید را اعلام کرد و از صنعت تسلیحات آمریکا به عنوان «زرادخانه دموکراسی» یاد کرد و برای منافع اقتصادی این کشور پیشنهادی نه موشکافانه ظریف ارائه کرد. کمک‌های نظامی آمریکا:

«ما تجهیزات اوکراین را در انبارهایمان می‌فرستیم و هنگامی که از پول اختصاص داده‌‌شده توسط کنگره استفاده می‌کنیم، از آن برای پر کردن فروشگاه‌های خود، ذخایر خود، با تجهیزات جدید استفاده می‌کنیم.

تجهیزاتی که از آمریکا دفاع می‌کند و ساخت آمریکاست. موشک‌های پاتریوت برای باتری‌های پدافند هوایی که ساخت آریزونا هستند.

گلوله‌های توپخانه در 12 ایالت در سراسر کشور، در پنسیلوانیا، اوهایو، تگزاس و خیلی بیشتر ساخته شده است.»

استفاده از استدلال مشاغل برای فروش انتقال سلاح دقیقاً معکوس است. فروش تسلیحات به کشورهای جنگنده باید بر اساس پیامدهای امنیتی و حقوق بشری آن‌ها توجیه شود، نه مشاغل و سودهایی که ایجاد می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اوج جنگ بی‌رحمانه‌اش در یمن، از برگ برنده‌اش برای تبلیغ قراردادهای تسلیحاتی با عربستان استفاده کرد، حتی تا جایی پیش رفت که از مزایای این فروش‌ها به عنوان دلیلی برای عدم پاسخگویی به این حکومت برای قتل‌عام یمن استقبال کرد.

در مورد اوکراین، حمایت از توانایی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه ضروری است، اگرچه ارسال تسلیحات بدون استراتژی دیپلماتیک همراه، خطر ایجاد یک جنگ طولانی‌‌‌مدت را به همراه دارد که حتی می‌تواند منجر به تشدید تنش مستقیم بین تقابل آمریکا و روسیه شود.