loader image

جستجو

Aid to Israel and Ukraine is not to create jobs

کویینسی:
کمک به اسرائیل و اوکراین برای ایجاد شغل نیست

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» درمقاله‌ای با اشاره به اینکه مقامات دولت اکنون در حال پخش نکاتی در کنگره هستند که استدلال می‌کنند ارائه کمک‌های نظامی برای مشاغل آمریکایی خوب است، تاکید کرد: کمک به اسرائیل و اوکراین برای ایجاد شغل نیست

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «ویلیام هارتانگ» مقاله‌ای در اندیشکده کویینسی منتشر کرد که در آن آمده است: درگیری‌های اوکراین و غزه از نظر نوع متفاوت است و رویکردهای متفاوتی را می‌طلبد. اما بحث در مورد هدف و تأثیر ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین و اسرائیل بسیار ضروری است.

این امر ‌به‌ویژه در مورد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صادق است، با توجه به ویرانی عظیم انسانی که حمله آن به غزه ایجاد می‌کند و خطر واقعی یک جنگ گسترده‌تر در ‌‌‌غرب‌آسیا.

با این حال، دولت بایدن در تلاش‌های خود برای متقاعد کردن کنگره به تصویب یک بسته اضطراری به ارزش 100 میلیارد دلار که عمدتاً شامل کمک‌های نظامی و انتقال تسلیحات به اوکراین و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و همچنین تایوان است، موضوع مشترکی را دنبال می‌کند:

عرضه تسلیحات آمریکا به مناطق جنگی و مناطق تنش از مشاغل آمریکا حمایت می‌کند.

پرزیدنت بایدن این تفکر را در سخنرانی دفتر بیضی شکل خود آغاز کرد و در آن پیشنهاد کمک اضطراری جدید را اعلام کرد و از صنعت تسلیحات ایالات متحده ‌به‌عنوان «زرادخانه دموکراسی» یاد کرد و برای منافع اقتصادی این کشور پیشنهادی نه چندان ظریف ارائه کرد: کمک‌های نظامی آمریکا.

او گفت:«ما تجهیزات اوکراین را از انبارهایمان می‌فرستیم. و هنگامی که از پول اختصاص داده‌‌‌شده توسط کنگره استفاده می‌کنیم، از آن برای پر کردن ذخایر خود، با تجهیزات جدید استفاده می‌کنیم.

تجهیزاتی که از آمریکا دفاع می‌کند و ساخت آمریکاست. موشک‌های پاتریوت برای سامانه‌های ‌پدافند هوایی ساخت آریزونا. گلوله‌های توپخانه در 12 ایالت در سراسر ساخته شده است.

گویی این کافی نبود، پولیتیکو گزارش داده است که مقامات دولت اکنون در حال پخش نکاتی در کنگره هستند که استدلال می‌کنند ارائه کمک‌های نظامی «برای مشاغل آمریکایی خوب است».

استفاده از استدلال مشاغل برای فروش سلاح دقیقاً نتیجه‌ معکوس دارد.

فروش تسلیحات به کشورهای مبارز باید بر اساس پیامدهای امنیتی و حقوق بشری آن‌ها توجیه شود، نه بر اساس مشاغل و سودی که آن‌ها ایجاد می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اوج جنگ بی‌رحمانه‌ در یمن، از این فرصت شغلی برای تبلیغ قراردادهای تسلیحاتی با عربستان استفاده کرد، حتی تا جایی پیش رفت که از مزایای این فروش‌ها ‌به‌عنوان دلیلی برای عدم پاسخگویی به قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا توسط این نظام استفاده کرد. این تاکتیک در آن زمان اشتباه بود و اکنون نیز اشتباه است.

در مورد اوکراین، حمایت از توانایی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه ضروری است، اگرچه ارسال تسلیحات بدون استراتژی دیپلماتیک همراه، خطر ایجاد یک جنگ طولانی‌مدت را به همراه دارد که حتی می‌تواند منجر به تشدید تنش مستقیم بین آمریکا و روسیه شود.

حتی با توجه به این خطرات، استدلال قوی برای حمایت از تلاش نظامی کی‌یف وجود دارد. اما این ایده که این حمایت باید ادامه یابد زیرا باعث ایجاد شغل در آمریکا می‌شود، اشتباه و خطرناک است.

این می‌تواند برای حمایت از هر نوع درگیری یا هر نوع برنامه تسلیحاتی، چه لازم باشد و چه ‌‌غیر‌ضروری، استفاده شود.

کمک نظامی به اسرائیل برای جنگش در غزه، که در پاسخ به حملات هولناک حماس به غیرنظامیان اسرائیلی آغاز شد، موضوع دیگری است.

این حمله تاکنون منجر به کشته شدن 7 هزار شهروند غزه، از جمله بیش از 2 هزار کودک، عمدتاً به دلیل حملات هوایی بی‌سابقه بوده است.