loader image

جستجو

Helping Netanyahu to prevent Iran from acquiring nuclear weapons

جروزالم پست:
کمک به نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی از کمک به نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشتی به‌قلم «استیو لیند» نوشت: «ران درمر» -وزیر جدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در امور استراتژیک، در ژانویه برای گفتگو با مقامات ارشد آمریکایی پیش از سفر «جیک سالیوان» -مشاور امنیت ملی- و «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)-، به واشنگتن رفت.

مقامات اسرائیلی گفتند که سفر درمر بر هماهنگی اولیه بین دولت بایدن و دولت جدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مورد طیف وسیعی از مسائل به‌ویژه ایران متمرکز بود.

درمر در مورد اولویت‌های دولت جدید گفت که او مفتخر است که با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو همکاری می‌کند و «هر کاری در توان ما باشد انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم نظام تهران که آشکارا فراخوان می‌دهد و فعالانه برای نابودی تنها کشور یهودی تلاش می‌کند، به این هدف نرسد.»

نتانیاهو به‌صراحت گفته است که ایران در رأس دستور کار دولت او قرار دارد. در اولین جلسه کابینه جدید خود در روز 3 ژانویه، نخست‌وزیر گفت که استراتژی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مقابله با جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را تغییر خواهد داد و توضیح داد که توجه خود را بر خنثی کردن تلاش‌های قدرت‌های غربی برای احیای توافق هسته‌ای 2015 خود با ایران متمرکز خواهد کرد.

وی گفت: «ما در سطح بین‌المللی باقدرت و علناً علیه بازگشت به توافق هسته‌ای عمل خواهیم کرد؛ نه‌تنها در گفتگو با رهبران پشت درهای بسته بلکه قدرتمندانه و آشکارا در عرصه افکار عمومی جهانی.»

در مراسمی در دفتر نخست‌وزیری در روز 16 ژانویه که در آن هرتسی هالوی رسما بیست و سومین رئیس ستاد ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شد، نتانیاهو گفت:« ایران مسئول 90 درصد مشکلات غرب‌آسیا است.

این نظام ما را تهدید به نابودی می‌کند. منتظر نخواهیم بود که شمشیری تیز بر گردنمان بگذارند. ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، شین بت و موساد هر کاری که لازم باشد انجام خواهند داد.»

«دیوید بارنیا» -مدیر موساد- در یکی از رویدادهای اخیر در مقر رئیس‌جمهور در اورشلیم گفت:« ما نسبت به نیات آینده ایران که سعی در پنهان نگه‌داشتن آن دارند، برای تعمیق و گسترش عرضه تسلیحات پیشرفته به روسیه، توسعه پروژه غنی‌سازی اورانیوم و تشدید حملات خود علیه کشورهای مسلمان دوست در منطقه هشدار می‌دهیم.»