loader image

جستجو

Approval of extension of Houthi arms embargo brings victory to UAE

کویینسی: تصویب تمدید تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها ارمغان پیروزی برای امارات است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» نوشت: تصویب تمدید و گسترش تحریم‌ تسلیحاتی یک موفقیت کوچک برای امارات به ارمغان آورد،زیرا در جنگی که آن­ها و عربستانی­‌ها در هفت سال گذشته به راه انداخته‌­اند، اقدامات شدیدتر علیه دشمنان خود را تحریک کرده بودند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در یادداشت تازه خود به‌قلم «دنیل لارسون» نوشت:با تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل برای یمن، تحریم تسلیحاتی حوثی­‌ها تمدید و گسترش یافت و آن­ها یک گروه تروریستی در نظر گرفته شدند.

این قطعنامه یک موفقیت کوچک برای امارات به ارمغان آورد، زیرا در جنگی که آن­ها و عربستانی­‌ها در هفت سال گذشته به راه انداخته‌­اند، اقدامات شدیدتر علیه دشمنان خود را تحریک کرده بودند.

رای شورای امنیت در روز دوشنبه، یادآور دخالت مداوم امارات در یمن، رویکرد مغرضانه سازمان ملل در قبال جنگ و حمایت واشنگتن از هر دو است.

حوثی‌ها هرگز شروطی را نمی‌پذیرند که قبل از حل و فصل سیاسی، آن­ها را ملزم به تسلیم تمام قدرت خود و خلع سلاح کند و ائتلاف عربستان و دولت هادی می‌توانند پشت الزامات غیرواقعی قطعنامه برای ادامه جنگ پنهان شوند.

این قطعنامه، «عملیات تروریستی فجیع» علیه امارات و عربستان را محکوم می­کند، اما هیچ اشاره­ای به حملات هواپیماهای ائتلاف سعودی به غیرنظامیان نشده است.

بعید است که هیچ پیشرفت دیپلماتیکی در جهت خاتمه جنگ حاصل شود، چرا که شورای امنیت از مسئول دانستن دولت­‌های ائتلاف عربستانی در قساوت­هایشان علیه غیرنظامیان یمنی امتناع می­ورزد.

گسترش تحریم‌های تسلیحاتی تأثیر کمی بر توانایی حوثی‌ها برای راه‌اندازی جنگ خواهد داشت، اما رنج مردم یمن را بیشتر می­کند. آن­ها محرومیت­های وحشتناکی را در نتیجه جنگ و محاصره متحمل می­شوند.

دولت آمریکا در مورد نامگذاری کامل این گروه به‌­عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تصمیم نگرفته است و در اوایل سال 2021، به دلیل آسیب شدیدی که این نام قبلاً به جمعیت غیرنظامی وارد می­کرد، از لیست تروریستی حذف شد.

مسکو تمایلی به استفاده از برچسب تروریستی بر حوثی­ها نداشت، اما امارات با رد قطعنامه محکومیت تهاجم به اوکراین، حمایت روسیه را نسبت به نامگذاری حوثی­ها به دست آورد. امارات بعداً در قطعنامه روز چهارشنبه مجمع عمومی علیه روسیه رای داد.

علیرغم تصمیم دولت بایدن برای اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به امارات به منظور محافظت در برابر حملات حوثی­ها، ابوظبی ادعا می­کند که واشنگتن آن را طرد کرده است.

دولت بایدن باید درخواست­‌های امارات را برای نامگذاری حوثی­ها نادیده بگیرد و بداند که دولت آن، حمایت بیش از حد آمریکا را بدیهی می­داند.