loader image

جستجو

Kiev needs more weapons

نیویورک تایمز:
کی‌یف به تسلیحات بیشتری نیاز دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله خود با اشاره به اینکه کی‌یف به تسلیحات یشتری نیاز دارد، تاکید کرد: پدافند هوایی اوکراین می‌تواند به قدرتمندترین در اروپا تبدیل شود و این تضمینی برای امنیت نه تنها کشور ما، بلکه برای کل قاره خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله خود به‌قلم «کاساندرا وینوگراد» «ریچارد پرز» نوشت: برای دومین روز متوالی، در روز جمعه روسیه یک حمله‌ی هوایی را در اوکراین آغاز کرد.

ارتش اوکراین اعلام کرد که تمام حملات را متوقف کرده است، زیرا کشورهای متخاصم مبارزه مرگباری را برای تغییر تاکتیک‌های تهاجمی و دفاعی به راه انداخته‌اند.

نیروی هوایی اوکراین گفت: در آخرین حمله از 16 پهپاد ساخت ایران استفاده شد که همه آن‌ها سرنگون شدند،‌ یک اتفاق نادر.

یک روز پس از آن 70 موشک کروز و تعداد کمتری پهپاد توسط نیروهای روسی شلیک شد که برخی از آن‌ها به اهداف رسیدند.

این حمله در حالی انجام شد که «ینس استولتنبرگ» -دبیرکل ناتو- از دیگر کشورها خواست تا حمایت نظامی خود را از اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه افزایش دهند و سلاح‌های و مهمات بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمانی DPA گفت:«در حالی که احتمالاً در نهایت صلح از طریق مذاکره ایجاد می‌شود، اما افزایش قدرت نظامی، به اوکراین در چانه‌زنی کمک می‌کند.»

او گفت: «بنابراین اگر می‌خواهید یک راه‌حل صلح‌آمیز را از طریق مذاکره تضمین کنید که اوکراین به‌عنوان یک کشور دموکراتیک مستقل پیروز می‌شود، بهترین راه برای دستیابی به آن، ارائه پشتیبانی نظامی به اوکراین است».

در تهاجم کرملین در فوریه، تسلیحات ضد تانک اهمیت بسیاری برای اوکراین داشت. همانطور که پیشرفت جنگ کند شد، توپخانه‌ها بیشتر و بهتر حیاتی شدند، توپخانه‌هایی که غرب تامین می‌کرد.

 پس از اینکه نیروهای اوکراین شروع به انجام حملات متقابل موفقیت‌آمیز و بازپس‌گیری قلمرو کردند، کرملین به سمت افزایش حملات هوایی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین و شهرهای آن سوق داده شد و غیرنظامیان را در هوای مرگبار زمستانی بدون برق، گرما و گاهی اوقات آب، رها کرد.

این امر پدافند هوایی را برای اوکراین مهم کرده است. از آنجایی که این سامانه‌های دفاعی قوی‌تر،‌ دوباره با کمک غرب، و ماهرتر شده‌اند و اکثر موشک‌ها و پهپادهای وارده را ساقط می‌کنند، روس‌ها تاکتیک حمله‌های دسته جمعی را اتخاذ کرده‌اند، به این امید که برخی از کلاهک‌ها به اهداف ‌آن‌ها برسند.

با کمبود موشک، روس‌ها بیشتر به پهپادهای خریداری شده از ایران متکی شده‌اند. پهپادها بسیار ارزان‌تر هستند، اما در عین حال تخریب کمتری دارند و رهگیری آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

سربازان اوکراینی گاهی اوقات از سلاح‌های سبک برای سرنگونی آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین روس‌ها تمایل دارند آن‌ها را در تاریکی پرتاب کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین- روز جمعه در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت که پدافند هوایی موضوع اصلی نشستی بود که او در اوایل روز با رهبران نظامی برگزار کرد.

«ما امسال نه تنها پدافند هوایی خود را حفظ کردیم، بلکه ‌آن‌ها را قوی‌تر از همیشه کردیم. اما در سال جدید پدافند هوایی اوکراین حتی قوی‌تر و حتی مؤثرتر خواهد شد.»

پدافند هوایی اوکراین می‌تواند به قدرتمندترین در اروپا تبدیل شود و این تضمینی برای امنیت نه تنها کشور ما، بلکه برای کل قاره خواهد بود.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، روز پنجشنبه، زلنسکی قانونی را امضا کرد که قدرت نظارتی دولت بر رسانه‌های خبری را افزایش می‌دهد.

 مقامات اوکراینی این قانون را گامی به سوی تحقق شرایط برای پیوستن به اتحادیه اروپا توصیف کرده‌اند.

اما روزنامه‌نگاران اوکراینی و ناظران آزادی مطبوعات می‌گویند که این قانون بسیار فراتر از این است و نگرانی‌هایی درباره استفاده کی‌یف از اتحادیه اروپا به‌عنوان بهانه‌ای برای در دست گرفتن کنترل مطبوعات را مطرح کرده‌اند.

پوتین جنگ را با انتظار یک پیروزی سریع آغاز کرد. در عوض، نتیجه یک شکست بوده است. اگرچه ارتش روسیه هنوز مناطق زیادی از اوکراین را در اختیار دارد، اما مجبور به عقب‌نشینی شده است، متحمل تلفات انسانی و تلفات سنگین تجهیزاتی شده است و به‌طرز شگفت آوری ضعیف نشان داده شده است.

اقتصاد روسیه تحت تحریم‌هایی سرسام‌آور است و صدها هزار نفر از کشور فرار کرده‌اند.