loader image

جستجو

Biden's conversation with Terrace about the special relationship between the United States and the United Kingdom1

صدای آمریکا:
گفت‌وگوی بایدن با تراس در مورد روابط ویژه میان آمریکا و بریتانیا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارش خود از گفت‌وگوی بایدن با تراس در مورد روابط ویژه میان آمریکا و بریتانیا، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری صدای آمریکا در گزارش خود خبر داد:  «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- در گفت‌وگو با «لیز تراس» ضمن تبریک به او برای انتخاب شدن به‌عنوان نخست‌وزیر جدید بریتانیا، بر روابط ویژه بین دو کشور تاکید کرد.

بایدن و تراس، طی این گفت‌وگو ضمن اعلام تمایل برای «تعمیق بیش‌تر روابط میان دو‌ کشور»، بر اهمیت ادامه همکاری‌های نزدیک تاکید کردند.
روسای دولت آمریکا و بریتانیا، لزوم‌ همکاری متقابل در مسائل جهانی از جمله «حمایت از اوکراین در دفاع در برابر تجاوز روسیه، رسیدگی به چالش‌های چین، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای و تامین انرژی پایدار و مقرون به‌ صرفه» را مورد بحث قرار دادند.
آن‌ها همچنین در مورد تعهد مشترک خود برای حفاظت از مزایای «توافقنامه بلفاست» و «اهمیت دستیابی به توافق مذاکره‌شده با اتحادیه اروپا در مورد پروتکل ایرلند شمالی» تبادل نظر کردند.

گفتنی است خانم تراس ۴۷ ساله که پیش‌تر در دولت جانسون عهده‌دار سمت وزارت خارجه بود، با دورنمای یک رکود اقتصادی طولانی و بحران انرژی مواجه است.

تراس که چهارمین نخست‌وزیر محافظه کار بریتانیا طی ۶ سال گذشته است، وعده داده که با انجام اقداماتی جسورانه کشورش را از دورانی دشوار بگذراند.

طرح لیز تراس برای رونق بخشیدن به اقتصاد از طریق کاهش مالیات‌ها و فراهم آوردن ده‌ها میلیارد پوند جهت توقف افزایش قیمت‌های انرژی، مخالفان بسیاری دارد.