loader image

جستجو

China welcomes Russian media coverage of the war

گلوبال تایمز: مخالفت چین با تحریم غرب علیه روسیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «گلوبال تایمز» به‌نقل از وزیرخارجه چین نوشت: تحریم‌های یکجانبه مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند و در روند حل و فصل سیاسی بحران روسیه و اوکراین تداخل ایجاد خواهد نمود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه گلوبال تایمز نوشت: رسانه‌های چین از رایزنی تلفنی «وانگ یی»، وزیر خارجه این کشور و «آنالنا بائربوک»، همتای آلمانی وی با موضوع تحولات جاری اوکراین خبر دادند.

وزیر خارجه چین در این رایزنی با اشاره به اعلام تحریم‌های آمریکا، کشورهای غربی و متحدانشان علیه روسیه به دلیل تحولات اوکراین، خطاب به همتای آلمانی اعلام کرد: «چین با تحریم‌های یکجانبه مخالف است».

به گفته وی، تحریم‌های یکجانبه مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند و در روند حل و فصل سیاسی بحران کنونی (اوکراین و روسیه) تداخل ایجاد خواهد نمود.

این مقام ارشد پکن گفت، «چین از نزدیک در حال رصد وضعیت اوکراین است و از همه تلاش‌هایی که برای تسهیل اوضاع و حل و فصل سیاسی مفید است، حمایت می‌کند».

وزیر خارجه چین همچنین در صحبت با همتای آلمانی خواستار رفع نگرانی‌های امنیتی روسیه شد و تاکید کرد، در موضوع گسترش ناتو به سمت شرق، باید به اهداف امنیتی مشروع روسیه به درستی پرداخته شود.