loader image

جستجو

ناتو روسیه اوکراین

یورونیوز: ناتو اعلام کرد در صورت حمله روسیه به اوکراین مداخله نمی‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «یورونیوز» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به سخنان دبیرکل ناتو درباره جدی بودن خطر وقوع درگیری در مرزهای اوکراین، نوشت: ناتو در صورت حمله روسیه به اوکراین مداخله نمی‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات راهبردی سورین،رسانه یورونیوز در یادداشت تازه خود درباره تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین  نوشت: «ینس استولتنبرگ» -دبیر کل ناتو- بار دیگر نسبت به «جدی» بودن خطر وقوع درگیری در مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرد و نسبت به احتمال شکست دیپلماسی برای مهار این بحران هشدار داد.

وی این سخنان را به دلیل سیاست‌های اخیر مسکو و تدام تقویت نظامی روسیه در مرز‌های غربی این کشور که بسیاری از کشورهای غربی را نسبت به احتمال وقوع یک تهاجم نظامی نگران ساخته، ایراد کرد.

وی گفت: «تقویت نظامی روسیه در پشت مرزهای اوکراین ادامه دارد و این رویکرد با لحن تهدید‌آمیز مسکو همراه شده، اگر چه مطالبات و خواسته‌های روسیه غیر قابل قبول و خطر وقوع درگیری در مرز اوکراین جدی است.»

مذاکرات واشنگتن و مسکو با هدف کاستن از تنش و مهار خطر هرگونه مداخله نظامی روسیه در اوکراین قرار است روز دوشنبه در ژنو آغاز شود.

مسکو همچنین پذیرفته‌ است که روز پنجشنبه آینده در یک نشست شورای ناتو-روسیه شرکت کند. استولتنبرگ شرکت کردن روسیه در این نشست را با توجه به شدت گرفتن تنش‌ها «یک نشانه مثبت» خوانده است.