loader image

جستجو

The West is preparing for the collapse of Russia

فارن پالیسی:
غرب در حال آماده شدن برای فروپاشی روسیه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» نوشت:‌ تحلیلگران غربی به‌طور فزاینده‌ای این نظریه را مطرح می‌کنند که فروپاشی روسیه در راه است و اینکه غرب نه‌تنها باید برای مدیریت هرگونه سرریز احتمالی جنگ‌های داخلی بعدی آماده شود، بلکه باید با جذب کشورهای جانشین غنی از منابع در قلمرو خود، از این شکست بهره‌مند شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در مقاله‌ای به‌قلم «آنجال وهرا» نوشت: ­عملکرد ضعیف روسیه در میدان نبرد اوکراین و این باور فزاینده مبنی بر اینکه تهدید هسته‌ای ولادیمیر پوتین را نباید به‌عنوان ارزش واقعی تلقی کرد، تحلیل‌گران غربی و مخالفان روس را جرأت داد تا علناً خواستار «استعمارزدایی» خود روسیه شوند.

آن‌ها در اینجا به فدراسیون وسیع روسیه اشاره می‌کنند.کمیسیون امنیت و همکاری در اروپا، یک آژانس مستقل دولتی آمریکا با اعضایی از مجلس نمایندگان، سنا و وزارتخانه‌های دفاع، ایالت و بازرگانی آمریکا، اعلام کرده است که استعمار زدایی از روسیه باید یک «هدف اخلاقی و استراتژیک» باشد.

مجمع ملل آزاد پس از روسیه، متشکل از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران تبعیدی از روسیه، در اوایل سال جاری نشستی را در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار کرد و در حال تبلیغ سه رویداد در شهرهای مختلف آمریکا در این ماه است.

حتی نقشه‌ای از روسیه تکه‌تکه‌شده را منتشر کرده که به 41 کشور مختلف تقسیم شده است، در دنیای پس از پوتین، با این فرض که او در اوکراین شکست می‌خورد و برکنار می‌شود.

تحلیلگران غربی به‌طور فزاینده‌ای این نظریه را مطرح می‌کنند که فروپاشی روسیه در راه است و اینکه غرب نه‌تنها باید برای مدیریت هرگونه سرریز احتمالی جنگ‌های داخلی بعدی آماده شود، بلکه باید با جذب کشورهای جانشین غنی از منابع در قلمرو خود، از این شکست بهره‌مند شود.

آن‌ها استدلال می‌کنند که وقتی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 فروپاشید، غرب چشم‌پوشی کرد و نتوانست از فرصت مهم به‌طور کامل استفاده کند.

اکنون باید استراتژی پایان دادن به تهدید روسیه را یک‌بار برای همیشه انجام دهد، به‌جای اینکه یک رمپ برای پوتین ایجاد کند.

اما بسیاری دیگر، روسیه را تهدیدی جدی‌تر برای صلح و امنیت جهانی می‌دانند و نسبت به تضعیف دشمنی هشدار می‌دهند که حتی زمانی که از نظر نظامی و اقتصادی ضعیف‌تر از غرب است، هنوز تقریباً 6000 کلاهک هسته‌ای، شبهه‌نظامیان مسلح و منابع وسیع در اختیار دارد.

اگرچه کرملین غرب را به ایجاد مشکلات در داخل روسیه به‌طور معمول متهم می‌کند، اما صحبت از تجزیه روسیه در پایتخت‌های غربی می‌تواند شور ملی‌گرایی را افزایش دهد و روس‌ها را وادار کند که پشت پوتین جمع شوند.

همچنین می‌تواند توسط حامیان راست افراطی پوتین در سراسر اروپا برای تقویت ضد آمریکایی‌گرایی مورد سوءاستفاده قرار گیرد. ب

دتر از آن، می‌تواند دستگاه اطلاعات نادرست را تغذیه کند و توسط نظریه‌پردازان توطئه آنلاین برای ساختن یک روایت موازی نقل‌قول شود.

«جوآنا دیوس پریرا» -پژوهشگر ارشد موسسه رویال خدمات متحد اروپا- گفت که فروپاشی روسیه «بسیار غیرمحتمل» است. او افزود که حتی چنین کنایه‌هایی در غرب «جذابیت پوتین» را افزایش می‌دهد و چشم‌اندازی در مورد اینکه روس‌های ملی‌گرا ممکن است آن‌ها را چگونه ببینند، می‌افزاید.

هم آن‌هایی که معتقدند فروپاشی روسیه قریب‌الوقوع است و هم کسانی که در مورد آن هشدار می‌دهند در یک‌ چیز اتفاق‌نظر دارند: فدراسیون روسیه هرگز واقعاً یک فدراسیون نبوده است.

خودورکوفسکی گفت تمرکززدایی کلید اصلی است. هر زمان که زمان لغو تحریم‌ها فرا می‌رسد، باید با دولتی که از مناطق مشروعیت گرفته است، مذاکره کند.