loader image

جستجو

Is the rise of Trump the end of American democracy

واشنگتن اگزمینر:
آیا ظهور ترامپ، پایان دموکراسی آمریکا است؟!

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «واشنگتن اگزمینر» در مقاله‌‌ای به بررسی و تحلیل  این سوال پرداخت که آیا ظهور ترامپ، پایان دموکراسی آمریکا است؟!

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه واشنگتن اگزمنیر مقاله‌ای به‌قلم «کان کارول» منتشر کرد که در آن آمده است: هیچ‌کس از احتمال برنده شدن بایدن برای دور دوم ریاست‌جمهوری هیجان‌زده نیست.

بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه هاروارد، در حالی که سه‌چهارم رأی‌دهندگان مشتاقانه از ترامپ حمایت می‌کنند، کمتر از نیمی از رأی‌دهندگان بایدن نیز شور و اشتیاقی برای بایدن ندارند.

دموکرات‌ها بین تورم، بحران مرزی و جنگ غزه گیر افتادند و بعید است کسی برای بایدن بخواهد سینه چاک کند.

از این رو تلاش همه‌جانبه دموکرات‌ها و متحدان رسانه‌ای، برای ترساندن رأی‌دهندگان از رأی‌آوردن ترامپ است. بسیاری از اتفاقات وحشتناک پس از ریاست‌جمهوی ترامپ سخن می‌گویند.

تایم هشدار می‌دهد که ترامپ قصد دارد «یک ریاست‌جمهوری امپریالیستی که آمریکا و نقش آن در جهان را تغییر می‌دهد» برپا کند.

او مایل است اردوگاه بازداشت مهاجران بسازد و ارتش آمریکا را در داخل و خارج مرزهای آمریکا بسیج کند.»

اما حقایقی که تایم گفته است با اصل گفته‌های ترامپ تا حدود بسیاری در تناقض است.

او در مصاحبه‌ای که داشته است در رابطه با برنامه‌های خود این‌گونه گفت که ما مجریان قانونی ایجاد خواهیم که با جنایت جدیدی که در حال وقوع است مقابله کنند.

به این جرم جدید مهاجرت می‌گویند. چیزی که همیشه جلوی چشمان شماست؛ شما آن را در نیویورک می‌بینید.

جایی که هر روز با پلیس‌ها درگیر می‌شوند و همچنین همین موضوع را در بسیاری از شهرهای دیگر نیز می‌توانید ببینید، به‌ویژه شهرهایی که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شوند که اغلب نیز بسیاری از شهرهای بزرگ هستند.

این موضوعات بسیار برجسته‌تر است، در شیکاگو، در نیویورک و لس‌آنجلس این اتفاقات بسیار بیشتر درحال رخ‌ دادن است.

ترامپ در خصوص اینکه برای مقابله با این موضوع از چه ابزاری استفاده خواهد کرد، گفت که در مورد مسائل نظامی، به‌طور کلی من از گارد ملی صحبت می‌کنم.

در صورت نیاز من برای استفاده از گارد ملی و ارتش مانعی نمی‌بینم و برای تأمین امنیت کشورمان از انجام هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنم.

ما باید در کشورمان نظم و قانون داشته باشیم و هر راهی که ما را به این وضعیت مطلوب برساند، ما خواهیم پیمود، گارد ملی قطعاً یکی از گزینه‌هایی است که این کار را انجام خواهد داد.

ترامپ درمورد موضوع استفاده از ارتش آمریکا در داخل مرزهای آمریکا و در خارج از آن می‌گوید که احتمالاً هیچ‌وقت شرایط طوری نشود که مجبور به استفاده از ارتش در داخل مرزها شویم.

اما شرایط بسیار فرق کرده است و نزدیک به 2 میلیون مهاجر در طی دوسال اضافه شده‌اند. «در تمام شرایط من سعی می‌کنم که از گارد ملی استفاده کنم و پا را فراتر نگزارم؛ ما باید هر کاری انجام دهیم تا مشکلاتی که داریم را متوقف کنیم.

ما یک موج از این جرم داریم که در کشورمان در حال شکل‌گیری است، وقتی می‌بینید که در سه هفته گذشته، 29 هزار نفر از چین وارد شدند و همگی در سنین بالا هستند و اکثراً مرد هستند، باید بسیار نگران شد. شما باید جلوی این جنایت را بگیرید و آنچه را که در مرزها در حال وقوع است متوقف کنید.»

در رابطه با شکل کنترل این مهاجران ترامپ در ادامه اشاره می‌کند که ما مجبور نیستیم که دست به ساخت کمپ‌های مهاجرتی بزنیم؛ زیرا ما آن‌ها را از کشور خارج خواهیم کرد.

ما آن‌ها را در کشور رها نمی‌کنیم یا در کمپ‌ها قرار نمی‌دهیم.

این کار توسط اوباما در شکلی زندان‌گونه انجام شد و همه فکر می‌کردند که این ایده من بود درصورتی که این اقدامات نگهداری مهاجران در کمپ‌های مهاجرتی در زمان اوباما نیز انجام شد

توجه داشته باشید که وقتی ترامپ طرح خود را توصیف می‌کند.

، این فقط اخراج مهاجران غیرقانونی است زیرا آن‌ها به دلیل جرایم دیگر توسط پلیس محلی دستگیر می‌شوند و سپس بازگردانده می‌شوند.

استفاده از ارتش و ساختن کمپ‌های بازداشت تنها سخنان مجله تایم است که گفته شده است. تنها کاری که ترامپ انجام می‌دهد این است که مهاجران را بازگرداند.

تایم اعلام کرده است که «بنیاد هریتیج و هم مجله آمریکایی محافظه‌کار از حامیان بزرگ ترامپ هستند، با این حال، پیشنهاد لغو اصلاحیه بیست‌و‌دوم را داده‌اند که رؤسای جمهور را به دو دوره ریاست‌جمهوری محدود می‌کند.»

ترامپ هرگز نمی‌دانست که بنیاد هریتیج لغو اصلاحیه 22 را پیشنهاد کرده است، زیرا این اتفاق هرگز نیافتاد و تنها توسط تایم گفته شده است. همان‌طور که کوین رابرتز، رئیس بنیاد هریتج در پستی اشاره کرد، «ما چنین اقدامی را هرگز انجام نمی‌دهیم.»

ترامپ در نهایت به موضوع انتخاباتش اشاره می‌کند و می‌گوید که موضوع ریاست‌جمهوری دور قبل همراه با تقلب بود و آن‌ها از شرایط کرونا به‌نفع خود استفاده کردند و با من بسیار ناعادلانه رفتار شد.

اما من در دوره جدید کشوری بسیار موفق خواهم ساخت که بعد از من نیازی به نگرانی برای ریاست‌جمهوری‌های بعدی نباشد.