loader image

جستجو

U.S. President Joe Biden delivers remarks on Russia's attack on Ukraine, in the East Room of the White House in Washington, U.S., February 24, 2022. Picture taken February 24, 2022. REUTERS/Leah Millis

صدای آمریکا:
تأکید بایدن بر تعهد واشنگتن در قبال اعضای ناتو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارشی از تاکید بایدن بر تعهد واشنگتن در قبال اعضای ناتو، خبر داد و نوشت: لهستان، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» است، اعضای این پیمان متعهد به دفاع جمعی در صورت حمله خارجی هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا خبر داد: بعد از انفجار در خاک لهستان بر اثر حمله احتمالی موشکی روسیه  «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- در تماس با آندری دودا، همتای لهستانی خود، گفت: واشنگتن تعهدی مستحکم به ناتو دارد و از لهستان حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا هم این اتفاق را بسیار نگران‌کننده خواند و اعلام کرد: «با مقامات لهستان در ارتباط نزدیک است تا از جزییات رخداد مطلع شود».

آلمان و کانادا نیز اعلام کردند که این وضعیت را زیر نظر دارند. اتحادیه اروپا، هلند و نروژ هم اعلام کردند که به‌دنبال جزئیات بیشتر هستند.

وزارت خارجه لهستان اعلام کرد: «یک موشک ارتش روسیه، بعدازظهر سه‌شنبه به روستای «پرژوودوف» در شرق لهستان و در 6 کیلومتری مرز اوکراین، اصابت کرده که در پی آن دو لهستانی کشته شدند».

لهستان، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» است، اعضای این پیمان متعهد به دفاع جمعی در صورت حمله خارجی هستند.
یک مقام ناتو گفت که این ائتلاف در حال بررسی این گزارش‌ها و هماهنگی با لهستان است.